Pregled bibliografske jedinice broj: 986776
Splitske glazbene impresije: Sfinge, Tamariska
Splitske glazbene impresije: Sfinge, Tamariska // Nova nepoznata glazba, zbornik za Nikšu Gliga / Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada' (ur.).
Zagreb: DAF, 2012. str. 191-200
CROSBI ID: 986776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Splitske glazbene impresije: Sfinge, Tamariska
(Split's musical impressions ; Sphinx, Tamarisk)
Autori
Siriščević, Mirjana ; Balić, Vito'
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nova nepoznata glazba, zbornik za Nikšu Gliga
Urednik/ci
Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada'
Izdavač
DAF
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
191-200
ISBN
978-953-6956-29-6
Ključne riječi
Olja Jelaska, sfinge, tamariska, izvanglazbena inspiracija
(Olja Jelaska, sphinx, tamarisk, exterior inspiration)
Sažetak
Pokušavajući odgovoriti na pitanje o mogućnosti izvanglazbenih značenja glazbe, članak se usredotočuje na dva djela suvremene hrvatske skladateljice Olje Jelaske, vezana svojim semantičkim razinama za Split, rodni grad Nikše Gliga. Nadahnuće za kompoziciju Sfinge, skladanu 1997, Jelaska je pronašla u trima sfingama što se nalaze u Splitu. Trostavačna koncepcija skladbe hommage je tradiciji. Skladateljičina asocijacija na sfingu kao oličenje zagonetnoga ishodište je skladateljsko-tehničkih postupaka u pojedinim stavcima, od kojih je prvi koncipiran kontrastom između solističkih i tutti dijelova, u drugome se raznolikost ostvaruje pojavljivanjem identične melodije u različitim kontekstima, dok se treći temelji na dvije kontrastne teme, kao dva različita sfingina lica. Druga Jelaskina skladba, Tamariska za flautu i gudački kvartet (2001), jednostavačno je djelo u kojemu se povezuju dvije glazbene vrste, karakterni komad i komorna glazba, koje sugeriraju različita stajališta prema izvanglazbenom značenju. Iz skladateljičinih kompozicijsko-tehničkih postupaka može se nazrijeti stav o nerazdvojivosti obaju stajališta.
Izvorni jezik
Hrvatski