Pregled bibliografske jedinice broj: 986466
Interkulturalna školska zajednica
Interkulturalna školska zajednica, 2012., magistarski rad, Filozofski fakultet, zagreb
CROSBI ID: 986466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna školska zajednica
(Intercultural school comunitty)
Autori
Šurbek, Beatrica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.02
Godina
2012
Stranica
195
Mentor
Prof dr.sc. Neven Hrvatić
Ključne riječi
interkulturalna školska zajednica, interkulturalni kurikulum, socijalna distanca, europske demokratske vrijednosti, interkulturalna obilježja
(intercultural school community, intercultural curriculum social distance, European democratic values, intercultural feature)
Sažetak
INTERKULTURALNA ŠKOLSKA ZAJEDNICA Danas, na početku 21. stoljeća zemlje cijelog svijeta bave se reorganizacijom svojih školskih sustava. Na obrazovanje se gleda kao na glavno sredstvo pomoću kojega će učenici i djeca biti pripremljeni za život u ekonomski, socijalno, kulturno različitom svijetu.Od škola se očekuje da pripreme mlade za svijet rada, za ekonomsku neovisnost, da ih osposobe za konstruktivan život u demokratskim zajednicama, da ih ojačaju za život kulturno različitom svijetu i svijetu koji se stalno mijenja. Otvorena škola i interkulturalni kurikulum pretpostavljaju da cilj interkulturalnog obrazovanja nije samo znanje , već odnos i stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja koja omogućuje nastajanje i djelovanje interkultturalne školske zajednice.Zadatak je suvremene škole pripremiti sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu bez obzira na njihovu rasnu, etničku, religijsku, jezičnu, kulturnu, spolnu i socijalnu različitost. Škola mora djelovati kao interkulturalna školska zajednica.Da bi odgovorila tim zahtjevima, škola se mora oblikovati kao interkulturalna školska zajednica unutar koje su razvijeni odnosi ravnopravnosti, praticipacije, dijaloga, tolerancije i solidarnosti među svim subjektima odgojno- obrazovnog procesa ( učenicima, učiteljima, roditeljima i lokalnoj zajednici).U interkulturalnoj školskoj zajednici učenici, učitelji i roditelji dobivaju novu ualogu ravnopravnih članova zajednice sa otvorenim mogućnostima za suradnju.Interkulturalne kompetencije učitelja su osnova za kulturalno odgovorno obrazovanje.Interkulturalno obrazovanje zahtijeva također, uvođenje novih nastavnih metoda i strategija kao što su suradničko i kooperativno učenje. U radu su analizirani stavovi učenika osnovnih škola i njihovih učitelja o europskim demokratskim vrijednostima i interkulturalnim obilježjima s obzirom na socijalnu distancu. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem imaju primjenjivu vrijednost.Rezultati istraživanja upućuju na mogućnost oblikovanja interkulturalne školske zajednice u Hrvatskoj kao modela novog pristupa obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija