Pregled bibliografske jedinice broj: 986407
Harmonija 20. stoljeća na studiju Glazbene teorije
Harmonija 20. stoljeća na studiju Glazbene teorije // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća. Zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga / Balić, Vito ; Radica, Davorka' (ur.).
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 251-265
CROSBI ID: 986407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Harmonija 20. stoljeća na studiju Glazbene teorije
(The 20th Century Harmony in the Course of Music Theory)
Autori
Siriščević, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4. Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća. Zbornik radova s Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Urednik/ci
Balić, Vito ; Radica, Davorka'
Izdavač
Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2016
Raspon stranica
251-265
ISBN
978-953-6617-37-1
Ključne riječi
tonalitet, atonalitet, vrednovanje harmonijske komponente
(tonality, atonality, evaluation of harmonic component)
Sažetak
U okviru glazbenog obrazovanja u srednjoj školi i na akademiji harmonija 20. stoljeća zastupljena je u gotovo zanemarivom opsegu. Stoga smo pokušavajući ublažiti ovaj nedostatak, na Umjetničkoj akademiji u Splitu, prelaskom na bolonjski sustav studiranja u okviru studijskog programa Glazbene teorije predložili novi predmet pod nazivom Atonalitetna harmonija. Prvotna je ideja bila vrlo ambiciozna – započeti od Druge bečke škole – što se u nastavnoj praksi pokazalo nedostatno obzirom na predznanje studenata, tj. sposobnost analitičkog pristupa glazbenom djelu koje izlazi iz okvira tonalitetne sustavnosti. Stoga je program kolegija u nekoliko navrata korigiran tako da danas sadrži: uvodni dio – ponavljanje objedinjeno kroz prizmu teorije A. Ogolevca koji širenje tonskog sustava od početne kvintne jezgre do 18-tonskog romantičkog sustava obuhvaća zajedničkom idejom ; tonalitetni sustavi 20. stoljeća prikazani su kroz impresionističku harmoniju (s prijedlogom analitičkog pristupa modusnoj sustavnosti J. Vincenta), tonalitetnu funkcionalnost S. Šuleka, kromatski sustav B. Bartóka, te teorijom P. Hindemitha ; atonalitetna sustavnost obuhvaća prijedloge vrednovanja intervala i akorda V. Persichettija, R. S. Brindla i R. Radice, te teorije i postupke oblikovanja harmonijske komponente – napetosnog tijeka u djelima Schönberga, Weberna i Radice. Osim stjecanja teorijskih znanja, naglasak je na analitičkom pristupu cjelovitom glazbenom djelu putem partiture, uz obveznu slušnu percepciju koja je uvijek krajnji cilj.
Izvorni jezik
Hrvatski