Pregled bibliografske jedinice broj: 985818
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela ; Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016
CROSBI ID: 985818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
(Managing an educational institution: a competency profile of principals)
Autori
Ivanov, Lozena ; Karamatić Brčić, Matilda ; Klarin, Mira ; Luketić, Daliborka ; Penezić, Zvjezdan ; Radeka, Igor ; Rogić, Ana Marija ; Slišković, Ana ; Sorić, Izabela ; Šimić Šašić, Slavica ; Vican, Dijana
Vrsta obrazovnog materijala
Udžbenik (visokoškolsko obrazovanje)
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2016
Stranica
303
ISBN
978-953-331-130-2
Ključne riječi
upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom ; ravnatelji ; profesionalizacija djelatnosti ravnatelja ; kompetencijski profil ravnatelja ; izazovi u ravnateljskom poslu
(management of educational institutions ; principals ; professionalization of principals ; competency profile of principals ; challenges facing principals)
Sažetak
Na temelju istraživanja standarda zanimanja i standarda kvalifikacije ravnatelja odgojno- obrazovnih ustanova, te utvrđivanja kompetencija ravnatelja u suvremenim odgojno- obrazovnim sustavima, koje zahtijevaju promijenjene društveno-kulturne vrijednosti, gospodarske promjene, nova znanstvena saznanja, promjene koje donose informacijsko- komunikacijske tehnologije, migracije i globalizacijske mijene, oblikovan je sadržaj ovog udžbenika. Sadržajni koncept strukturiran je obuhvatom onih skupova kompetencijskog profila ravnatelja koji prema rezultatima projektnog istraživanja ukazuju na segmente ravnateljskog rada , a koji su sami ravnatelji ocijenili nedostatnima. Poglavlja u ovoj knjizi obuhvaćaju vrlo raznolike teme koje su se u analizama rezultata dosadašnjih istraživanja, u Hrvatskoj i šire, pokazale važnim za razvoj kompetencijskog profila ravnatelja. Autori su pokušali različite teorije iz područja pedagogije i psihologije primijeniti na specifični kontekst ravnateljskog rada . Pri tome su kritički analizirali pretpostavljene odnose i njihove utjecaje na uspješnost u obavljanju tog zahtjevnog posla, osvrćući se na empirijske provjere tih odnosa i njihovih posljedica po profesionalnu i osobnu dobrobit svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa. Pokušali su ponuditi i praktične implikacije te na temelju provjerenih teoretskih pretpostavki koncipirati načine za svladavanje poteškoća u ravnateljskom poslu. S obzirom da se profesija ravnatelja ostvaruje kroz odnose sa svim drugim sudionicima odgojno-obrazovnog rada u odgojno- obrazovnoj ustanovi i izvan nje, sadržaj udžbenika nije namijenjen samo populaciji ravnatelja, nego svim stručnjacima u području odgoja i obrazovanja, kao i onima koji to tek postaju ili žele postati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Napomena
Publikacija je rezultat projekta , , Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija'', kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda
POVEZANOST RADA
Projekti:
HR.3.1.15-0040 - Ravnatelj: profesija i kvalifikacija, a ne funkcija (Vican, Dijana; Pavičić, Jurica; Peko, Anđelka, EK ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Dijana Vican
(autor)
Zvjezdan Penezić
(autor)
Mira Klarin
(autor)
Daliborka Luketić
(autor)
Lozena Ivanov
(autor)
Izabela Sorić
(autor)
Matilda Karamatić Brčić
(autor)
Slavica Šimić Šašić
(autor)
Igor Radeka
(autor)
Ana Marija Iveljić
(autor)