Pregled bibliografske jedinice broj: 985331
Problemska nastava književnosti
Problemska nastava književnosti // Journal of Education and Training Studies, 7 (2019), 4; 20-29 doi:10.11114/jets.v7i4.4066 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 985331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemska nastava književnosti
(Problem-Based Teaching of Literature)
Autori
Markušić, Jela ; Sabljić, Jakov
Izvornik
Journal of Education and Training Studies (2324-805X) 7
(2019), 4;
20-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
problemska nastava, nastava književnosti, učenici, nastavnici, stavovi nastavnika
(problem-based teaching, teaching of literature, students, teacher, teachers’ attitudes)
Sažetak
Problemska je nastava književnosti suvremeni model nastavnoga rada koji je nastao iz potrebe da se prijeđu slabosti tradicionalne nastave i s ciljem povećanja učinkovitosti obrazovnog rada. Problemska je nastava književnosti, za razliku od tradicionalnih paradigmi koje su bile usmjerene na nastavnika i predavački karakter nastave, angažirala učenika, stavila ga u središte nastavnoga procesa te ga potaknula na samostalno definiranje i istraživanje problema. Dakle, problemska se nastava književnosti zasniva na učenikovu aktivnom odnosu prema književnim pojavama, dok se nastavnik javlja u funkciji pokretača i motivatora učeničkih svestranih kreacija do kojih se dolazi rješavanjem problemskih zadataka. U ovome se radu razmatra problemska nastava književnosti te se prikazuju rezultati i rasprava provedenog istraživanja o stavovima nastavnika Hrvatskoga jezika o problemskoj nastavi književnosti. U istraživanju koje se provelo među pedeset nastavnika Hrvatskog jezika anketnim se upitnikom nastojalo utvrditi koliko se često ispitanici u nastavi književnosti služe problemskim pristupom, kojim se oblicima, metodama i postupcima nastavnog rada služe u problemskoj nastavi književnosti, odnosno nastojalo se utvrditi kako nastavnici vide svoju ulogu i aktivnost učenika u problemskoj nastavi književnosti. Također, istraživanjem se nastojalo saznati smatraju li nastavnici da su ishodi učenja uspješnije ostvareni u problemskoj nastavi književnosti te koji su razlozi prihvatljivosti, a koji su razlozi neprihvatljivosti problemske nastave književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ScienceGate
- ERIC
- Google Scholar Citations
- Academic Journals Database