Pregled bibliografske jedinice broj: 984951
ELIMINACIJA EFEKTA BIČA U CILJU POVEĆANJA EFIKASNOSTI LANCA OPSKRBE Eliminacija efekta biča u cilju povećanja efikasnosti lanca opskrbe
ELIMINACIJA EFEKTA BIČA U CILJU POVEĆANJA EFIKASNOSTI LANCA OPSKRBE Eliminacija efekta biča u cilju povećanja efikasnosti lanca opskrbe // Zbornik radova Libertas Zagreb, 2014 (2014), 121-133 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 984951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ELIMINACIJA EFEKTA BIČA U CILJU POVEĆANJA EFIKASNOSTI LANCA OPSKRBE Eliminacija efekta biča u cilju povećanja efikasnosti lanca opskrbe
(Elimination bullwhip effect to improve efficiency of supply chain)
Autori
Ćosić, Draženka ; Kožul Emer, Iva Tomašević, Dušan
Izvornik
Zbornik radova Libertas Zagreb (1846-9728) 2014
(2014);
121-133
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
: modeli optimalizacije, lanac vrijednosti, upravljanje lancem opskrbe, efekt biča.
(optimization models, value chain, supply chain management, bullwhip effect .)
Sažetak
U cilju minimaliziranja troškova, optimalizacije zaliha i posljedično ublažavanja ili eliminacije efekta biča, potrebno je odabrati adekvatne modele upravljanja poslovanjem unutar lanca opskrbe. Treba napomenuti da ni jedan od modela ne daje optimalno rješenje za sve sudionike lanca, i u svakoj situaciji i zbog toga je neophodno znati kada je i u kojim okolnostima dobro koji od modela optimalizacije upotrijebiti. Svaki model ima i potencijalno negativne efekte, kao prateće i neizbježne pojave koji se mogu promatrati s mikro i makro aspekta. Mikroaspekt se odnosi na nastanak i podjelu rizika između sudionika unutar lanca opskrbe. S druge strane, makroaspekt podrazumijeva utvrđivanje razine otpornosti koju generira određeni model unutar samog lanca na eksterne negativne utjecaje. Naime za lance opskrbe relevantno je pitanje povećane neizvjesnosti potražnje, koje dodatno dobiva na značenju u periodima velikih ekonomskih potresa i kriza. Svakoj tvrtki u lancu opskrbe bitno je ostvariti primarni cilj, a to je stvaranje vrijednosti, odnosno profita, kao i unapređivanje brojnih poslovnih filozofija i kreiranja potpuno novih, koje svojim elementima pokušavaju odgovoriti na izazove i prepreke turbulentnog okruženja. Partnerski odnosi koji se stvaraju među različitim sudionicima u lancu, doprinose upravo rješenju problema efekta biča.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija