Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 984546

Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici


Siriščević, Mirjana
Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici // Bašćinski glasi, 11 (2016), 1; 153-179 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 984546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici
(Petar Bergamo: String Quartet. Polyphonic procedures and polyphonic forms.)

Autori
Siriščević, Mirjana

Izvornik
Bašćinski glasi (1330-1128) 11 (2016), 1; 153-179

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
gudački kvartet, sonata, kanon, fuga, passacaglia, novoklasicizam
(string quartet, sonata, canon, fugue, passacaglia, neoclassicism.)

Sažetak
Gudački kvartet Petra Bergama nastao je u vrlo specifičnom skladateljskom trenutku – pri kraju studija kompozicije kada je trebalo dati sintezu dotadašnjih iskustava i kada je, na početku skladateljskog puta, trebalo definirati vlastitu estetiku. Bergamo je pišući ovo djelo sam sebi postavio nekoliko zadataka: shvatiti formu kvarteta kao oslonac a ne ograničenje, uklopiti polifone postupke i oblike u sonatni ciklus te postići, uz autonomiju svakog manjeg dijela, umreženost kompozicije u cjelini. Prvi je stavak Kvarteta slobodno shvaćena sonatna forma u kojoj je prva tema četveroglasna ekspozicija fuge, a istovremeno i četveroglasni kanon što čini odmak od uobičajenih sonatnih fugata. Drugi stavak objedinjuje tri formalna principa – on je kombinacija fuge i passacaglie u okviru trodijelne forme tipa A B A – uz passacagliu se paralelno odvija troglasni kanon u funkciji variranja kontrapunktskog konteksta. Četvrti stavak je rondo tipa A B A C A u kojem je završni dio dvostruka fuga izgrađena na osnovi A i C teme ronda. Tonalitet Petra Bergama je novoklasični sa gotovo stalnom primjenom politonaliteta u harmoniji i polifoniji. Prateći nastojanja skladatelja koji stoje na počecima novoklasicizma dvadesetih godina prošloga stoljeća, i Bergamo u svom Kvartetu sintetizira klasično i moderno dajući ovim djelom snažnog dramatskog i emotivnog naboja značajan doprinos hrvatskoj komornoj glazbi 20. stoljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Mirjana Siriščević (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Siriščević, Mirjana
Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici // Bašćinski glasi, 11 (2016), 1; 153-179 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Siriščević, M. (2016) Petar Bergamo: Gudački kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici. Bašćinski glasi, 11 (1), 153-179.
@article{article, author = {Siri\v{s}\v{c}evi\'{c}, Mirjana}, year = {2016}, pages = {153-179}, keywords = {guda\v{c}ki kvartet, sonata, kanon, fuga, passacaglia, novoklasicizam}, journal = {Ba\v{s}\'{c}inski glasi}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1330-1128}, title = {Petar Bergamo: Guda\v{c}ki kvartet. polifoni postupci i polifoni oblici}, keyword = {guda\v{c}ki kvartet, sonata, kanon, fuga, passacaglia, novoklasicizam} }
@article{article, author = {Siri\v{s}\v{c}evi\'{c}, Mirjana}, year = {2016}, pages = {153-179}, keywords = {string quartet, sonata, canon, fugue, passacaglia, neoclassicism.}, journal = {Ba\v{s}\'{c}inski glasi}, volume = {11}, number = {1}, issn = {1330-1128}, title = {Petar Bergamo: String Quartet. Polyphonic procedures and polyphonic forms.}, keyword = {string quartet, sonata, canon, fugue, passacaglia, neoclassicism.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • RILM: Abstracts of Music Literature Database





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font