Pregled bibliografske jedinice broj: 982931
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj // 11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice / Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 56-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 982931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj
(Legal framework for the education of children with disabilities in the Republic of Croatia)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice
/ Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017, 56-57
Skup
11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije , prema kvalitetnoj školi, Od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija, intelektualne teškoće, poremećaj autističnog spektra, prava, problemi u ponašanju, termini
(Inclusion, Intellectual Disabilities, Rights, Behavioral Problems, Autistic Spectrum Disorders, Terms)
Sažetak
Nakon obvezujućih međunarodnih dokumenata, navedeni su osnovni dokumenti Republike Hrvatske, u kojima su ostvarene zakonske pretpostavke za provođenje inkluzivnih ideja odgoja i obrazovanja. Od hrvatskih pravnih propisa, koji čine pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama najvažniji su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, posebni zakoni o odgoju i obrazovanju i pravilnici koji razrađuju zakonske odredbe. Ovaj pravni okvir analiziran je prema trenutnim važećim zakonskim propisima i prema zakonima koje je potrebno donijeti i nadopuniti (lege lata i lege ferenda). Analiza je pokazala nedostatke u zakonskim i podzakonskim aktima odgoja i obrazovanja djece s teškoćama. Nesporazumi i nejasnoće počinju upotrebom termina koji u hrvatskom jeziku sadrže slične ili iste pojmove: djeca s posebnim potrebama, djeca s teškoćama, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s problemima u ponašanju. Inkluzija u mnogim znanstvenim i stručnim stajalištima pretpostavlja uključivanje sve djece u redovite sustave odgoja i obrazovanja. Oblici uključivanja djece s teškoćama bez prisustva jednakosti i transparentnog prihvaćanja različitosti su oblici integracije. Analizirani su primjeri upotrebe termina kod vrsta teškoća mladih i djece s problemima u ponašanju, podskupina poremećaja iz autističnog spektra i skupina osoba s intelektualnim teškoćama. Medicinski termini prema novijoj klasifikaciji DSM 5, uspoređeni su sa starom DSM 4 klasifikacijom i stavljene su u kontekst hrvatskih i međunarodnih pravnih okvira. Zaključuje se da je potrebna izrada posebnih ili nadopuna postojećih pravnih akata o ostvarivanju odgoja i obrazovanja djece s teškoćama za život u inkluzivnom okruženju u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti