Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 982931

Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj


Sunko, Esmeralda
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj // 11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice / Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 56-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 982931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj
(Legal framework for the education of children with disabilities in the Republic of Croatia)

Autori
Sunko, Esmeralda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice / Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017, 56-57

Skup
11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije , prema kvalitetnoj školi, Od znanosti do učionice

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
inkluzija, intelektualne teškoće, poremećaj autističnog spektra, prava, problemi u ponašanju, termini
(Inclusion, Intellectual Disabilities, Rights, Behavioral Problems, Autistic Spectrum Disorders, Terms)

Sažetak
Nakon obvezujućih međunarodnih dokumenata, navedeni su osnovni dokumenti Republike Hrvatske, u kojima su ostvarene zakonske pretpostavke za provođenje inkluzivnih ideja odgoja i obrazovanja. Od hrvatskih pravnih propisa, koji čine pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama najvažniji su Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama, posebni zakoni o odgoju i obrazovanju i pravilnici koji razrađuju zakonske odredbe. Ovaj pravni okvir analiziran je prema trenutnim važećim zakonskim propisima i prema zakonima koje je potrebno donijeti i nadopuniti (lege lata i lege ferenda). Analiza je pokazala nedostatke u zakonskim i podzakonskim aktima odgoja i obrazovanja djece s teškoćama. Nesporazumi i nejasnoće počinju upotrebom termina koji u hrvatskom jeziku sadrže slične ili iste pojmove: djeca s posebnim potrebama, djeca s teškoćama, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s poremećajima u ponašanju, djeca s problemima u ponašanju. Inkluzija u mnogim znanstvenim i stručnim stajalištima pretpostavlja uključivanje sve djece u redovite sustave odgoja i obrazovanja. Oblici uključivanja djece s teškoćama bez prisustva jednakosti i transparentnog prihvaćanja različitosti su oblici integracije. Analizirani su primjeri upotrebe termina kod vrsta teškoća mladih i djece s problemima u ponašanju, podskupina poremećaja iz autističnog spektra i skupina osoba s intelektualnim teškoćama. Medicinski termini prema novijoj klasifikaciji DSM 5, uspoređeni su sa starom DSM 4 klasifikacijom i stavljene su u kontekst hrvatskih i međunarodnih pravnih okvira. Zaključuje se da je potrebna izrada posebnih ili nadopuna postojećih pravnih akata o ostvarivanju odgoja i obrazovanja djece s teškoćama za život u inkluzivnom okruženju u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Esmeralda Sunko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Sunko, Esmeralda
Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj // 11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice / Tpmaš, Suzana ; maleš, Lada ; Blažević, Ines ; restović, Ivana (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2017. str. 56-57 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Sunko, E. (2017) Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj. U: Tpmaš, S., maleš, L., Blažević, I. & restović, I. (ur.)11.dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Od znanosti do učionice.
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda}, year = {2017}, pages = {56-57}, keywords = {inkluzija, intelektualne te\v{s}ko\'{c}e, poreme\'{c}aj autisti\v{c}nog spektra, prava, problemi u pona\v{s}anju, termini}, title = {Pravni okvir odgoja i obrazovanja djece s te\v{s}ko\'{c}ama u Republici Hrvatskoj}, keyword = {inkluzija, intelektualne te\v{s}ko\'{c}e, poreme\'{c}aj autisti\v{c}nog spektra, prava, problemi u pona\v{s}anju, termini}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda}, year = {2017}, pages = {56-57}, keywords = {Inclusion, Intellectual Disabilities, Rights, Behavioral Problems, Autistic Spectrum Disorders, Terms}, title = {Legal framework for the education of children with disabilities in the Republic of Croatia}, keyword = {Inclusion, Intellectual Disabilities, Rights, Behavioral Problems, Autistic Spectrum Disorders, Terms}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font