Pregled bibliografske jedinice broj: 982360
Autostereotipi i heterostereotipi prema albanskim poduzetnicima u Hrvatskoj
Autostereotipi i heterostereotipi prema albanskim poduzetnicima u Hrvatskoj // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo, 8 (2018), 1; 61-78 (recenziran, prethodno priopćenje, stručni)
CROSBI ID: 982360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autostereotipi i heterostereotipi prema albanskim poduzetnicima u Hrvatskoj
Autori
Abdija, Arbesa ; Fratrić Kunac, Silvana
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo - E4E : znanstveno stručni časopis o obrazovanju za poduzetništvo (1849-7845) 8
(2018), 1;
61-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, stručni
Ključne riječi
albanska manjina u Hrvatskoj ; albanski poduzetnici ; autostereotipi ; heterostereotipi
Sažetak
Etnički stereotipi generalizirani su sklopovi pozitivnih ili negativnih vjerovanja o obilježjima ljudi na osnovi njihove pripadnosti etničkim skupinama. Heterostereotipi se odnose na percepciju članova vanjske grupe, a autostereotipi se odnose na percepciju vlastite grupe. Stereotipi su često rigidni, pojednostavljeni i temeljeni na maloj količini informacija, a s obzirom na to da su vrsta stavova, postoji sklonost ka određenoj vrsti ponašanja prema pripadnicima neke grupe. Manjinske grupe često su žrtve predrasuda i stereotipa od strane dominantne većine što može uzrokovati etiketiranje i diskriminaciju. Postoji vrlo malo istraživanja o položaju i percepciji albanske nacionalne manjine, kao i o albanskom poduzetništvu u Hrvatskoj iako je oko 90% Albanaca samozaposleno. Ovim se radom ispituje prisutnost autostereotipa i heterostereotipa o albanskim poduzetnicima u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno pomoću dvije verzije anketnog upitnika od kojih je jedna primijenjena na 33 albanska poduzetnika u Hrvatskoj a druga na 46 ispitanika hrvatske nacionalnosti. Odgovori ispitanika iz obiju skupina vrlo su slični i ukazuju na značajnu prisutnost pozitivnih stereotipa te slabu prisutnost negativnih stereotipa o albanskim poduzetnicima. Albanski poduzetnici u Hrvatskoj procijenjeni su kao radišni, uporni, komunikativni, hrabri i snalažljivi. Najčešće ih se povezuje s ugostiteljstvom, odnosno pekarnama i slastičarnama te djelomično sa zlatarnicama. Najznačajnija odstupanja u rezultatima dviju skupina ispitanika odnose se na pitanje zapošljavanja, gdje Hrvati smatraju da albanski poduzetnici zapošljavaju pripadnike vlastite nacionalnosti, dok albanski poduzetnici navode kako zapošljavaju Hrvate. Drugo značajno odstupanje odnosi se na procjenu albanskih poduzetnika koji svoju poziciju u Hrvatskoj smatraju težom u odnosu na hrvatske poduzetnike, dok to mišljenje ne dijele hrvatski ispitanici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište VERN, Zagreb