Pregled bibliografske jedinice broj: 981973
Intrinzična motivacija učenika u različitom motivacijskom okruženju na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
Intrinzična motivacija učenika u različitom motivacijskom okruženju na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture, 2018., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 981973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intrinzična motivacija učenika u različitom motivacijskom okruženju na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
(Student's intrinsic motivation in different motivational climate in physical education classes)
Autori
Ljubešić, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
27.09
Godina
2018
Stranica
32
Mentor
Barić, Renata
Ključne riječi
Motivacijska klima, spol, Tjelesna i zdravstvena kultura
(motivational climate, gender, physical education)
Sažetak
Problem istraţivanja bio je ispitati postoje li razlike u percepciji motivacijske klime i razini intrinzične motivacije na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture s obzirom na spol. Cilj rada bio je istraţiti postoje li razlike u intrinzičnoj motivaciji na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture učenika i učenica koji rade u različitom motivacijskom okruţenju. Uzorak ispitanika čini 110 učenika i učenica srednje škole. Za mjerenje intrinzične motivacije korištena je hrvatska verzija Upitnika intrinzične motivacije (Barić, Cecič- Erpič i Babić, 2002) prilagoĎena za procjenu intrinzične motivacije na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Mjerene su četiri varijable: interes/uţivanje, napor/vaţnost, percipirana kompetentnost, pritisak/tenzija. Za mjerenje motivacijske klime korištena je hrvatska verzija Upitnika percipirane motivacijske klime (Barić, 2004) prilagoĎena za procjenu motivacijske klime na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Mjerene su dvije varijable: motivacijska klima usmjerena na usavršavanje vještina, kooperativnost i motivacijska klima usmjerena na ishod, rezultat, meĎusobno natjecanje. Prikazani su deskriptivni parametri u dimenzijama intrinzične motivacije i motivacijske klime. Za utvrĎivanje razlika izmeĎu učenika i učenica te izmeĎu grupa korištena je ANOVA te Tukey post – hoc test kako bi se utvrdilo na kojim se varijablama točno grupe razlikuju. Rezultati su pokazali da su učenici više intrinzično motivirani od učenica i da motivacijsku klimu percipiraju više kooperativnom od učenica. Rezultati takoĎer pokazuju da su učenici više intrinzično motivirani u kooperativnom motivacijskom okruţenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija