Pregled bibliografske jedinice broj: 981970
Vrijeme buđenja: (De)konstrukcija ženskog subjektiviteta u američkoj fikcionalnoj prozi na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće
Vrijeme buđenja: (De)konstrukcija ženskog subjektiviteta u američkoj fikcionalnoj prozi na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, 2019 (monografija)
CROSBI ID: 981970 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijeme buđenja: (De)konstrukcija ženskog subjektiviteta u američkoj fikcionalnoj prozi na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće
(The Awakening: The (De)Construction of the Female Self in Turn-of-the-Twentieth-Century American Fiction)
Autori
Runtić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Grad
Osijek
Godina
2019
Stranica
223
ISBN
978-953-314-125-1
Ključne riječi
žensko pismo, američka književnost, realizam, naturalizam, angloamerička feministička kritika, identitet, Kate Chopin, Theodore Dreiser, Edith Wharton, Willa Cather
(women's studies, American literature, realism, naturalism, Anglo-American feminist criticism, identity, Kate Chopin, Theodore Dreiser, Edith Wharton, Willa Cather)
Sažetak
Publikacija sadrži uvod, sedam glavnih poglavlja, zaključak, popis citirane literature, kazalo imena i pojmova i bilješku o autorici. Osnovni je cilj studije ukazati na modalitete književne (de)konstrukcije ženskog subjektiviteta i nove mogućnosti čitanja američke fikcionalne proze s prijelaza iz 19. u 20. stoljeće. Metodološki ona se zasniva na povijesno-feminističkom i kulturološkom pristupu, pri čemu u prvom redu slijedi neke od postavki suvremene angloameričke feminističke kritike, od društveno-ideoloških do dekonstrukcijskih. U prvom poglavlju autorica izlaže svoja teorijska, književno-povijesna i žanrovska polazišta te ukazuje na potrebu revizionističkog čitanja američke fikcionalne proze s kraja 19. stoljeća u skladu s osnovnim postavkama povijesno-feminističkog pravca, prema kojemu je u navedenom razdoblju upravo proza, kao diskurzivna praksa koja odražava dominantne društvene tokove, kulturu i politička pitanja, bila važno sredstvo kojim je dominantni ideološki aparat stvarao i umnažao mitove, definirajući ženin subjektivitet i njezin marginalizirani položaj. Drugo poglavlje analizira dva ideološka diskursa prisutna u američkom društvu s kraja 19. st., ideologiju Drugog i ideologiju odvojenih sfera, te povijesni i društveni (politički i kulturni) američki kontekst razdoblja na prijelazu iz 19. u 20. st. U trećem se poglavlju razmatraju prikazivačke konvencije realizma i naturalizma, onodobna obilna američka produkcija sentimentalnih ženskih romana te isprepletenost popularnih (niskih) i elitnih (visokih) oblika romana potrage i njegove feminizirane varijante. Poglavlja IV–VII donose detaljnu analizu romana Buđenje (The Awakening, 1899.) Kate Chopin, Sestra Carrie (Sister Carrie, 1900.) Theodorea Dreisera, Kuća veselja, (The House of Mirth, 1905.) Edith Wharton i Moja Ántonia (My Ántonia, 1918.) Wille Cather.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija