Pregled bibliografske jedinice broj: 981944
Energetska efikasnost u hotelskoj industriji – put u korporativno građanstvo
Energetska efikasnost u hotelskoj industriji – put u korporativno građanstvo // Acta turistica nova, 2 (2008), 2; 155-179 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 981944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Energetska efikasnost u hotelskoj industriji – put u
korporativno građanstvo
(Energy efficiency in the hotel industry – the path
towards corporate citizenship)
Autori
Pavlović, Damir
Izvornik
Acta turistica nova (1846-4394) 2
(2008), 2;
155-179
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
energy efficiency ; cost-effectiveness ; energy saving ; maintenance, payback
Sažetak
Komoditizacija je riječ koja izaziva vrlo neugodan osjećaj kod svih velikih hotelskih brand-ova u svijetu te ju doživljavaju kao veliku prijetnju. Ona ističe cijenu kao dominantan kriterij u odabiru kako odredišta tako i hotela od strane potencijalnih gostiju. Kvaliteta i brand su sigurno u opasnosti, te se nameću opravdana pitanja izbora mogućih rješenja. Između ostalog, moramo tražiti rješenje u smanjenju ulaznih triškova gdje god je to moguće. Jasno je da inicijalna osvještenost i organizacijska postavka obećavaju dobro snalaženje i iznalaženje najboljih rješenja. Već kod gradnje hotela vodimo računa o izolaciji, dovoljno dnevnog svjetla, segmentaciji energetskog napajanja prema prioritetima, stranama svijeta, katnim kontingentima, izboru energetskog napajanja, osjetilnoj automatici i td. Pravi voditelj održavanja ili tehničke službe dobro zna terminski plan za praćenje energetskih utrošaka, brine se za uredno vođenje servisne kartoteke kompletne hotelske opreme brine se za redovne periodične preglede i u skladištu ima najvažnije potrošne dijelove (remenje i sl.). Postoji bezbroj tehničkih trikova za smanjenje energetskih troškova no valja ih selektivno tretirati i primjeniti ne spuštajući razinu kvalitete i zadovoljstva gosta. Čak šta više, iskoristimo prigodu i diskretno promičimo naše aktivnosti kod gostiju te im pažljivo imputirajmo osjećaj naše brige i za okoliš i za bolju perspektivu kalkulacije cijene koju plaćaju. Na kraju, ostaje nam odabrati ili kreirati efikasne alate i obrasce za evaluaciju poduzetih aktivnosti i mjera u ostvarenju našeg cilja. Vodeći računa o energiji, činimo dobro svima, odnosno ponašamo se kao dobri građani u ovom slučaju dobri korporativni građani. Pojam korporativno građanstvo koristi se za ponašanje u kojem organizacija pokazuje osjetljivost i odgovornost prema klijentima, zaposlenima, dioničarima i vlasnicima, široj društvenoj zajednici i okolišu. Pojednostavljeno, to je ponašanje „dobrog građanina“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija