Pregled bibliografske jedinice broj: 980981
Paradigme liturgijskih skladbi fra Bernardina Sokola (1888. – 1944.): Novi pogledi, kontekstualizacija i revalorizacija
Paradigme liturgijskih skladbi fra Bernardina Sokola (1888. – 1944.): Novi pogledi, kontekstualizacija i revalorizacija // Dani dr. fra Bernardina Sokola franjevca, glazbenika i hrvatskog mučenika / Škunca, Bernardin ; Balić, Vito (ur.).
Split : Kaštela: Franjevačka provincija svetog Jeronima, Bijećka vila, 2018. str. 183-218 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 980981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paradigme liturgijskih skladbi fra Bernardina
Sokola (1888. – 1944.): Novi pogledi,
kontekstualizacija i revalorizacija
(Examples of the Liturgical compositions by friar
Bernadin Sokol: New Insights, contextualisation
and revalorisation)
Autori
Breko Kustura, Hana ; Balić, Vito
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
ISBN
978-953-7751-08-1
Skup
Dani dr. fra Bernardina Sokola franjevca, glazbenika i hrvatskog mučenika
Mjesto i datum
Kaštel Sućurac, Hrvatska; Split, Hrvatska, 18.05.2018. - 20.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fra Bernardin Sokol ; liturgijske skladbe ; mise ; gregorijanski koral ; valorizacija
(friar Bernardin Sokol ; liturgical compositions ; masses ; Gregorian chant ; valorisation)
Sažetak
Istraživanje koje je predmet ovog rada usmjereno je primarno na europsku i hrvatsku kontekstualizaciju, te novu analizu odabranih misa koje je skladao fra Bernardin Sokol. Fokusiranje na liturgijsku formu mise proisteklo je iz činjenice da je upravo u tim većim liturgijskim djelima prepoznatljiv njegov skladateljski credo kojeg je na izvjestan način definirao već u svojem u svojem kratkom, ali signifikantnom tekstu naslovljenom „Euharistija i glazba“ iz 1927., koji figurira poput nekog osobnog, skladateljeva proglasa o odrednicama liturgijske glazbe. Sokol je trajno nadahnuće crpio u napjevima gregorijanskog pjevanja, pa će se u ovom radu poseban akcent dati tom fenomenu i načinu na koji ovaj autor tretira izvornu gregorijansku melodiju. Pokušat će se dati uvid u skladateljsko-tehničke postupke na temelju kojih on gradi osebujnu formu u kojoj se zrcali ne samo njegov skladateljski način promišljanja cjeline mise, već i mogući skladateljski uzore i modaliteti na kojima tretira načelno odjek cecilijanskih ideja. Sve to u cilju konkretne valorizacije i mjesta koje ovaj franjevac-skladatelj ima u povijesti hrvatske crkvene glazbe prve polovine 20. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Umjetnička akademija, Split