Pregled bibliografske jedinice broj: 980564
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 980564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole
(Analysis of values in science textbooks for the fourth grade of elementary school)
Autori
Golem, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
29.09
Godina
2014
Stranica
37
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
vrijednosti ; obrazovanje i odgoj za vrijednosti ; indoktrinacija ; manipulacija ; Kolborgove faze moralnog razvoja, udžbenik ;
(values ; value education ; indoctrination ; manipulation ; Kohlberg stages of moral reasoning ; school textbook)
Sažetak
Obrazovanje i odgoj za vrijednosti temelj je razvoja pojedinca a i društva općenito. Vrijednosti su usko povezane s društvom te se mijenjaju usporedno s društvenim preobrazbama. U odgojno - obrazovnom smislu stoga se čini posebno zanimljivim proučavati didaktičko - metodička rješenja promicanja i poučavanja vrijednosti u školskom kontekstu. U obrazovnom smislu postoje dva glavna pristupa poučavanja vrijednost: preskriptivni i deskriptivni pristup. Prvi je direktno usmjeren na vrijednosti te podrazumijeva njihovo izravno poučavanje, a drugi je više usmjeren na sam proces usvajanja vrijednosti nego na sadržaj. Optimalnim priszupom poučavanja vrijednosti se predlaže neizravan pristup usmjeren na proces ali na način da su vrijednosti koje se poučavaju one univerzalne zastupljene u preskriptivnom pristupu. Tako se izbjegava indoktrinacija te potiče razvoj samostalne i samouvjerene ličnosti. Iako postoji čitav niz poučavanja vrijednosti u školskom sustavu, u ovom radu je naglasak stavljen na mogućnosti udžbenika kao najzastupljenijeg nastavnog medija u promicanju vrijednosti pojedinog društva. Kako bi se dobio što jasniji uvid u mijenjanje vrijednosti ovisno o društvenom uređenju, u ovom radu su se analizirale vrijednosti iz udžbenika iz prirode i društva iz razdoblja Socijalističke Republike Hrvatske te iz razdovlja suvremene Republike Hrvatske. Cilj tih analiza jest prikazati prisutnost vrijednosti u udžbenicima te promjene u načinu poučavanja vrijednosti kroz dva različita društvena uređenja.
Izvorni jezik
Hrvatski