Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 980564

Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole


Golem, Maja
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 980564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole
(Analysis of values in science textbooks for the fourth grade of elementary school)

Autori
Golem, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
29.09

Godina
2014

Stranica
37

Mentor
Koludrović, Morana

Ključne riječi
vrijednosti ; obrazovanje i odgoj za vrijednosti ; indoktrinacija ; manipulacija ; Kolborgove faze moralnog razvoja, udžbenik ;
(values ; value education ; indoctrination ; manipulation ; Kohlberg stages of moral reasoning ; school textbook)

Sažetak
Obrazovanje i odgoj za vrijednosti temelj je razvoja pojedinca a i društva općenito. Vrijednosti su usko povezane s društvom te se mijenjaju usporedno s društvenim preobrazbama. U odgojno - obrazovnom smislu stoga se čini posebno zanimljivim proučavati didaktičko - metodička rješenja promicanja i poučavanja vrijednosti u školskom kontekstu. U obrazovnom smislu postoje dva glavna pristupa poučavanja vrijednost: preskriptivni i deskriptivni pristup. Prvi je direktno usmjeren na vrijednosti te podrazumijeva njihovo izravno poučavanje, a drugi je više usmjeren na sam proces usvajanja vrijednosti nego na sadržaj. Optimalnim priszupom poučavanja vrijednosti se predlaže neizravan pristup usmjeren na proces ali na način da su vrijednosti koje se poučavaju one univerzalne zastupljene u preskriptivnom pristupu. Tako se izbjegava indoktrinacija te potiče razvoj samostalne i samouvjerene ličnosti. Iako postoji čitav niz poučavanja vrijednosti u školskom sustavu, u ovom radu je naglasak stavljen na mogućnosti udžbenika kao najzastupljenijeg nastavnog medija u promicanju vrijednosti pojedinog društva. Kako bi se dobio što jasniji uvid u mijenjanje vrijednosti ovisno o društvenom uređenju, u ovom radu su se analizirale vrijednosti iz udžbenika iz prirode i društva iz razdoblja Socijalističke Republike Hrvatske te iz razdovlja suvremene Republike Hrvatske. Cilj tih analiza jest prikazati prisutnost vrijednosti u udžbenicima te promjene u načinu poučavanja vrijednosti kroz dva različita društvena uređenja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Golem, Maja
Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
Golem, M. (2014) 'Analiza vrijednosti u udžbenicima iz prirode i društva za četvrti razred osnovne škole', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Golem, Maja}, year = {2014}, pages = {37}, keywords = {vrijednosti, obrazovanje i odgoj za vrijednosti, indoktrinacija, manipulacija, Kolborgove faze moralnog razvoja, ud\v{z}benik, }, title = {Analiza vrijednosti u ud\v{z}benicima iz prirode i dru\v{s}tva za \v{c}etvrti razred osnovne \v{s}kole}, keyword = {vrijednosti, obrazovanje i odgoj za vrijednosti, indoktrinacija, manipulacija, Kolborgove faze moralnog razvoja, ud\v{z}benik, }, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Golem, Maja}, year = {2014}, pages = {37}, keywords = {values, value education, indoctrination, manipulation, Kohlberg stages of moral reasoning, school textbook}, title = {Analysis of values in science textbooks for the fourth grade of elementary school}, keyword = {values, value education, indoctrination, manipulation, Kohlberg stages of moral reasoning, school textbook}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font