Pregled bibliografske jedinice broj: 978882
Optimizacija procesa upravljanja zračnom lukom s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova
Optimizacija procesa upravljanja zračnom lukom s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova, 2017., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 978882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimizacija procesa upravljanja zračnom lukom s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova
(Optimization of Airport Management Processes Targeted to Aircraft Delay Reduction)
Autori
Bračić, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
23.05
Godina
2017
Stranica
215
Mentor
Pavlin, Stanislav
Ključne riječi
optimizacija procesa, kašnjenja zrakoplova, upravljanje operacijama zrakoplova
(processes optimization, aircraft delay, aircraft operations management)
Sažetak
U doktorskoj disertaciji razvijen je, funkcionalno definiran i testiran proaktivni model upravljanja procesima na zračnoj strani zračne luke s ciljem smanjenja kašnjenja zrakoplova. Proaktivni model upravljanja operacijama zrakoplova na zračnoj luci temelji se na inovativnoj metodi sektorizacije zračne luke, a matematički formulira upotrebom Petrijevih mreža. Upravljački algoritmi temelje se na induktivnoj metodi zaključivanja, stablu odluke i u tu svrhu koristi ID3 algoritam za definiranje elemenata stabla (korijenskog čvora, čvora odluke, krajnjeg čvora i grana). Algoritam optimiziranih procedura (proaktivni model) kombinira dva tipa problema: problema najkraćeg puta zasnovanog na vremenskim okvirima i problema pronalaženja puta za višestruka sredstva. Optimizirane procedure temeljem stanja u pojedinim sektorima dodjeljuju svakom zrakoplovu u odlasku optimalno vrijeme pokretanja motora odnosno izlaska sa pozicije. Implementacija modela i algoritama upravljanja operacijama zrakoplova izvedena je u programskom alatu CAST. Temeljem ključnih indikatora performansi napravljena je usporedna analiza postojećeg i proaktivnog modela te su iskazane dobiti, koje je moguće ostvariti upotrebom algoritma optimiziranih procedura. Rezultati proaktivnih procedura ukazuju da je moguće smanjiti kašnjenja koja se javljaju na manevarskoj površini zračne luke što primarno rezultira optimalnim odvijanjem operacija zrakoplova dok neposredni učinak očituje se u smanjenoj potrošnji goriva i razini emisija ispušnih plinova te povećanoj razini sigurnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da je upotrebom razvijenog proaktivnog modela upravljanja procesima i podsustavima moguće reducirati vremena vožnje zrakoplova u odlasku u prosjeku za oko 20%. Optimalno odvijanje operacija zrakoplova vidljivo je u segmentu vremena zadržavanja na poziciji za čekanje, koje je reducirano za oko 50%.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb