Pregled bibliografske jedinice broj: 978093
Mogućnosti primjene georadara za ocjenu stanja željezničkih nasipa
Mogućnosti primjene georadara za ocjenu stanja željezničkih nasipa // Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva 2018
Opatija, Hrvatska, 2018. str. 1-1 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 978093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene georadara za ocjenu stanja željezničkih nasipa
(Possibilities of using ground penetrating radar for the assessment of railway embankments condition)
Autori
Kovačević, Meho Saša ; Jurić Kaćunić, Danijela ; Bačić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Dani ovlaštenih inženjera građevinarstva 2018
/ - , 2018, 1-1
Skup
13. dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva (HKIG 2018)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 14.06.2018. - 16.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
georadar, frekvencija antene, željeznički nasipi, ocjena stanja, sanacija željeznica
(ground penetrating radar, antenna frequency, railway embankments, condition assessment, railway rehabilitation)
Sažetak
Georadar (GPR) je geofizička metoda koja se intezivno koristi posljednjih godina u cilju ocjene stanja željezničkih pruga kroz mapiranje niza faktora kao što su debljina i zablaćenost zastorne prizme, varijacije debljina slojeva duž pruge, sadržaj vode te položaj i dubina elemenata kao što su podzemne drenažne cijevi, rovovi ili ostale instalacije. Kao elektromagnetna metoda, oslanja se na frekvenciju i dubinu prodiranja korištenih antena, pa je vrlo važno koristiti optimalnu konfiguraciju za ispitivanje. Predstavljeni su rezultati ispitivanja na više od 180 km željezničkih nasipa u Hrvatskoj, uz prikaz postupaka prikupljanja podataka, analize podataka i njihove interpretacije. Primjena višekanalnog prilagođenog sustava omogućila je ocjenu stanja željezničkih nasipa kategorizacijom u pet razreda, od lošeg do odličnog stanja. Na temelju rezultata kategorizacije, predložen je detaljniji program istražnih radova i monitoringa. Ovi rezultati su vrijedni za HŽ Infrastrukturu kao upravitelja željezničkom infrastrukturom, jer daju početnu informaciju za daljnje korake sanacije. Ranim prepoznavanjem kritičnih lokacija, jeftinije mjere sanacije se mogu implementirati, što rezultira nižim troškovima i izbjegavanjem nepovoljnih situacija. Navedeno predstavlja korak naprijed od dosadašnjeg ‘reaktivnog’ pristupa prema ‘proaktivnom’ pristupu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb