Pregled bibliografske jedinice broj: 975440
Elementi jezika novih medija u u pisanim radovima učenika osnovnih škola
Elementi jezika novih medija u u pisanim radovima učenika osnovnih škola, 2018., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 975440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi jezika novih medija u u pisanim radovima
učenika osnovnih škola
(Elements of the Language of New Media in Written
Part of Students' Expression in Primary School)
Autori
Turk Sakač, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
13.12
Godina
2018
Stranica
274
Mentor
Prof. dr. sc. Blaženka Filipan-Žignić
Ključne riječi
elementi jezika novih medija, komunikacijska kompetencija, procjene učenika i učitelja o zastupljenosti, stavovi učitelja, nastava Hrvatskoga jezika, pismenost mladih
(communicative competence, Croatian language teaching, elements of new media language, students’ and teachers’ estimates on the representation of elements of new media language, teachers’ attitudes, youth literacy)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati zastupljenost elemenata jezika novih medija u radovima učenika 8. razreda, pisanim u školi i u slobodno vrijeme, kao i utvrditi procjene učitelja i učenika o toj zastupljenosti te stavove učitelja o utjecaju novih medija na pismenost učenika. Istraživanje je bilo provedeno tijekom školske godine 2016./2017. Obuhvaćalo je analizu dvaju korpusa pisanih radova učenika 8. razreda iz četiriju županija središnjega i sjeverozapadnoga dijela Hrvatske, tj. iz Varaždinske, Međimurske, Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije. Rezultati istraživanja pokazali su da je zastupljenost elemenata jezika novih medija statistički značajno veća u tekstovima pisanim u novim medijima u slobodno vrijeme, negoli u radovima pisanim u školi, što potvrđuju i procjene učenika i učitelja, dok su stavovi učitelja o utjecaju novih medija na pisano izražavanje učenika uglavnom negativni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb