Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 974522

Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate


Žmuk, Berislav; Perović , Luka
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate // Oeconomica Jadertina, 8 (2018), 2; 65-83 doi:10.15291/oec.2742 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 974522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate
(Ecological awareness of investors and customers: the case of the Volkswagen Group and the Dieselgate affair)

Autori
Žmuk, Berislav ; Perović , Luka

Izvornik
Oeconomica Jadertina (1845-1035) 8 (2018), 2; 65-83

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
afera Dieselgate ; ekološka osviještenost ; koncentracijski omjer ; metode deskriptivne statistike ; statistički testovi ; Volkswagen grupa
(Dieselgate affair ; ecological awareness ; concentration ratio ; descriptive statistics methods ; statistical tests ; Volkswagen group)

Sažetak
Afera Dieselgate povezuje se s ilegalnim radnjama Volkswagen grupe koje su uključivale zavaravanje kupaca automobila i prikrivanje stvarnih rezultata razine ispuštanja štetnih plinova kod dizelskih automobila korištenjem računalnih programa. Premda se Volkswagen grupa ovim ilegalnim radnjama koristila dulji niz godina, one su otkrivene tek u rujnu 2015. godine. U radu se odabranim statističkim metodama ispituje utjecaj otkrivanja afere Dieselgate na ponašanje investitora i kupaca vozila Volkswagen grupe. Pretpostavlja se da su investitori i kupci ekološki osviješteni te da bi to trebalo biti vidljivo na odabranim pokazateljima poslovanja Volkswagen grupe. Istraživanje je pokazalo da je afera Dieselgate imala velik utjecaj na pad vrijednosti redovnih i povlaštenih dionica Volkswagen grupe. S druge strane, pokazalo se da afera Dieselgate nije imala značajan negativan utjecaj na prodaju vozila Volkswagen grupe. Dapače, nakon kratkog razdoblja prilagodbe, Volkswagen grupa je nastavila povećavati prodaju vozila i nakon otkrivanja afere Dieselgate.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Berislav Žmuk (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Žmuk, Berislav; Perović , Luka
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate // Oeconomica Jadertina, 8 (2018), 2; 65-83 doi:10.15291/oec.2742 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Žmuk, B. & Perović , L. (2018) Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate. Oeconomica Jadertina, 8 (2), 65-83 doi:10.15291/oec.2742.
@article{article, author = {\v{Z}muk, Berislav and Perovi\'{c}, Luka}, year = {2018}, pages = {65-83}, DOI = {10.15291/oec.2742}, keywords = {afera Dieselgate, ekolo\v{s}ka osvije\v{s}tenost, koncentracijski omjer, metode deskriptivne statistike, statisti\v{c}ki testovi, Volkswagen grupa}, journal = {Oeconomica Jadertina}, doi = {10.15291/oec.2742}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1845-1035}, title = {Ekolo\v{s}ka osvije\v{s}tenost investitora i kupaca: slu\v{c}aj Volkswagen grupe i afere Dieselgate}, keyword = {afera Dieselgate, ekolo\v{s}ka osvije\v{s}tenost, koncentracijski omjer, metode deskriptivne statistike, statisti\v{c}ki testovi, Volkswagen grupa} }
@article{article, author = {\v{Z}muk, Berislav and Perovi\'{c}, Luka}, year = {2018}, pages = {65-83}, DOI = {10.15291/oec.2742}, keywords = {Dieselgate affair, ecological awareness, concentration ratio, descriptive statistics methods, statistical tests, Volkswagen group}, journal = {Oeconomica Jadertina}, doi = {10.15291/oec.2742}, volume = {8}, number = {2}, issn = {1845-1035}, title = {Ecological awareness of investors and customers: the case of the Volkswagen Group and the Dieselgate affair}, keyword = {Dieselgate affair, ecological awareness, concentration ratio, descriptive statistics methods, statistical tests, Volkswagen group} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ERIH+
  • Index Copernicus
  • Google Scholar
  • DOAJ


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font