Pregled bibliografske jedinice broj: 974522
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate // Oeconomica Jadertina, 8 (2018), 2; 65-83 doi:10.15291/oec.2742 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 974522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate
(Ecological awareness of investors and customers: the case of the Volkswagen Group and the Dieselgate affair)
Autori
Žmuk, Berislav ; Perović , Luka
Izvornik
Oeconomica Jadertina (1845-1035) 8
(2018), 2;
65-83
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
afera Dieselgate ; ekološka osviještenost ; koncentracijski omjer ; metode deskriptivne statistike ; statistički testovi ; Volkswagen grupa
(Dieselgate affair ; ecological awareness ; concentration ratio ; descriptive statistics methods ; statistical tests ; Volkswagen group)
Sažetak
Afera Dieselgate povezuje se s ilegalnim radnjama Volkswagen grupe koje su uključivale zavaravanje kupaca automobila i prikrivanje stvarnih rezultata razine ispuštanja štetnih plinova kod dizelskih automobila korištenjem računalnih programa. Premda se Volkswagen grupa ovim ilegalnim radnjama koristila dulji niz godina, one su otkrivene tek u rujnu 2015. godine. U radu se odabranim statističkim metodama ispituje utjecaj otkrivanja afere Dieselgate na ponašanje investitora i kupaca vozila Volkswagen grupe. Pretpostavlja se da su investitori i kupci ekološki osviješteni te da bi to trebalo biti vidljivo na odabranim pokazateljima poslovanja Volkswagen grupe. Istraživanje je pokazalo da je afera Dieselgate imala velik utjecaj na pad vrijednosti redovnih i povlaštenih dionica Volkswagen grupe. S druge strane, pokazalo se da afera Dieselgate nije imala značajan negativan utjecaj na prodaju vozila Volkswagen grupe. Dapače, nakon kratkog razdoblja prilagodbe, Volkswagen grupa je nastavila povećavati prodaju vozila i nakon otkrivanja afere Dieselgate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIH+
- Index Copernicus
- Google Scholar
- DOAJ