Pregled bibliografske jedinice broj: 974198
Učimo cjeloživotno učiti i poučavati: Priručnik za nastavnike u obrazovanju odraslih
Učimo cjeloživotno učiti i poučavati: Priručnik za nastavnike u obrazovanju odraslih / Koludrović, Morana ; Vučić, Mario (ur.). Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018 (prirucnik)
CROSBI ID: 974198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učimo cjeloživotno učiti i poučavati: Priručnik za
nastavnike u obrazovanju odraslih
(We are learning how to lifelong learn
and teach: HANDBOOK FOR TEACHERS IN ADULT
EDUCATION)
Urednik/ci
Koludrović, Morana ; Vučić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO)
Grad
Zagreb
Godina
2018
Stranica
193
ISBN
978-953-8065-16-3
Ključne riječi
obrazovanje odraslih, andragogija, cjeloživotno učenje
(adult education ; andragogy ; lifelong learning)
Sažetak
U prvom poglavlju pod nazivom Suvremene odrednice obrazovanja odraslih (Morana Koludrović) analizirano je obrazovanje odraslih iz društvene i gospodarske perspektive koje su u neposrednom nastavnom procesu često „nevidljive“, ali itekako utječu na pristupe organiziranja nastavnog procesa i na njegovu kvalitetu. Nadalje, predstavljena su polazišta suvremene obrazovne politike te pristupi izrade kurikula i osmišljavanja suvremenog nastavnog procesa u obrazovanju odraslih koji mogu pomoći u planiranju, organiziranju i realiziranju nastavnog procesa stavljajući ga u širi kontekst. U drugom poglavlju pod nazivom Što je andragogija? (Morana Koludrović i Andrej Marušić) objašnjena su glavna načela andragogije te koncept cjeloživotnog učenja. Poseban je naglasak stavljen na kompetencije andragoga i nastavnika u obrazovanju odraslih jer su oni najvažniji čimbenici osiguranja kvalitete sustava obrazovanja odraslih. Uvažavajući proces andragoškog ciklusa u trećem poglavlju pod nazivom Analiza potreba i planiranje nastavnog procesa u obrazovanju odraslih (Višnja Rajić i Snježana Zbukvić Ožbolt) objašnjeno je kako i zašto provesti analizu potreba koja je prvi korak u andragoškom ciklusu te kako na temelju suvremenih načela i odrednica obrazovanja odraslih planirati i organizirati obrazovanje odraslih. S obzirom na to da nakon analize potreba i planiranja nastavnog procesa u andragoškom ciklusu slijedi organizacija i realizacija, u četvrtom poglavlju pod nazivom Nastavni proces u obrazovanju odraslih (Goran Lapat i Sanja Klubička) nalaze se smjernice, preporuke i ideje kako na temelju svih načela i odrednica obrazovanja odraslih predstavljenih u prethodnim poglavljima možete uspješno organizirati nastavni proces. Peto poglavlje pod nazivom Učenje i poučavanje odraslih (Irena Kiss i Goran Sirovatka) problematizira upravo tu tematiku koja čitatelju može pomoći u boljem razumijevanju obilježja učenja, poučavanja i motiviranja polaznika bi mogao realizirati kvalitetan nastavni proces čemu izravno pridonose i teme objašnjene u šestom poglavlju pod nazivom Komunikacija i grupna dinamika (Toni Maglica i Ružica Vorgić Krvavica). U tom poglavlju se nalaze preporuke i vježbe kako uspješno komunicirati s odraslim polaznicima te kako osigurati kvalitetno nastavno ozračje. S obzirom na to da se andragoški ciklus završava procesom (samo)vrednovanja, u posljednjem se poglavlju pod nazivom Vrednovanje u obrazovanju odraslih (Višnja Rajić i Snježana Zbukvić Ožbolt) analizira upravo ta problematika. Poglavlja u ovom Priručniku strukturirana su tako da se čitatelj prvo upozna s teorijskim pretpostavkama, odrednicama i načelima pojedinog tematskog okvira, a zatim su ponuđeni primjeri vježbi koje se odnose na određenu temu i pitanja za refleksiju koja mogu pomoći prilikom organiziranja nastavnog procesa u obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski