Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 972652

Procesna drama u kurikulumu suvremene škole


Rimac Jurinović, Maša
Procesna drama u kurikulumu suvremene škole, 2018., doktorska disertacija, Fiozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 972652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procesna drama u kurikulumu suvremene škole
(Process drama in modern school's curriculum)

Autori
Rimac Jurinović, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fiozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.11

Godina
2018

Stranica
251

Mentor
Gruić, Iva ; Hrvatić, Neven

Ključne riječi
dramska pedagogija ; dramski odgoj ; dramska kultura ; dramsko izražavanje i dramsko stvaralaštvo ; dramske metode i dramske tehnike ; Nacionalni okvirni kurikulum ; pedagogijske teorije škole i učenja ; pedagoška praksa ; pristup (analogijom i izravni) ; prosocijalno i agresivno ponašanje ; školski kurikulum ; tehnike procesne drame ; teorija kurikuluma
(drama pedagogy ; drama in education ; drama culture ; drama expression and drama creativity ; methods and techniques of drama ; National curriculum framework for pre-school education ; general compulsory and secondary education ; pedagogic theories of education and learning ; teaching practice ; direct and analogy-based approach ; prosocial and aggressive behaviour ; school curriculum ; process drama techniques ; curriculum theory)

Sažetak
U radu se bavim promišljanjem o metodičkim pristupima u osnovnoj školi, osmišljavanjem kurikuluma te traženjem načina kojima bi se omogućio uspjeh svim učenicima. U radu se pojmom kurikulum opsežnije bavim na teorijskoj razini, dok istraživanjem nastojim doprinijeti praksi jer se njime ispituje jedan od mogućih pristupa obogaćivanju školskoga kurikuluma – dramskopedagoški pristup. Tri su dijela istraživanja. U prvome, terminološkome/metodološkome dijelu, raspravljam o postojećim terminološkim nejasnoćama koje ovim radom nastojim dokinuti. Rezultat je toga dijela istraživanja svojevrsni pojmovnik koji praktičarima i teoretičarima dramskoga odgoja nudi jasno usustavljenu terminologiju, primjenjivu u dramskome radu u školi i izvan nje. U drugom dijelu istraživanja bavim se zastupljenošću različitih dramskih područja u Nastavnome planu i programu i Nacionalnome okvirnom kurikulumu, s ciljem stjecanja uvida u sadašnje stanje u praksi. U trećem dijelu istraživanja empirijski provjeravam učinkovitost procesne drame kao dramsko- metodičkoga pristupa čiji se utjecaj, prema svjetskim istraživanjima, pokazao izrazito učinkovitim i korisnim, zbog čega je upravo procesna drama odabrana kao metodički pristup kojim će se pokušati odgojno djelovati na ispitanike. Empirijsko je istraživanje sastavljeno tako da (1) provjeri utjecaj procesne drame (nezavisna varijabla) na razvoj prosocijalnoga i smanjenje agresivnoga ponašanja (zavisne varijable) ; (2) da ispita razliku između rezultata koje donosi izravni pristup materiji/problemu i pristup koji se koristi raznim oblicima udaljavanja od problema (analogija) i (3) da ispita stav učenika prema primjeni procesne drame u nastavi. Istraživanje sam provela u zagrebačkoj školi, a 124 ispitanika učenici su u dobi od 12 do 14 godina (7. i 8. razred). Prikupila sam podatke za kvantitativnu i kvalitativnu analizu. Rezultati dobiveni deskriptivnom analizom i analizom kovarijance pokazali su da se primjenom procesne drame nije utjecalo na razvoj prosocijalnoga i smanjenje agresivnoga ponašanja učenika. Rezultati kvalitativne analize potvrdili su da učenici, neovisno o pristupu, imaju pozitivan stav o primjeni procesne drame. U završnoj raspravi propitujem, stoga, razne aspekte vrijednosti i mogućnosti procesne drame kao metodičkoga pristupa koji može obogatiti kurikulum, ali i pozitivno utjecati na razredno ozračje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (mentor)

Avatar Url Iva Gruić (mentor)

Avatar Url Maša Rimac Jurinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rimac Jurinović, Maša
Procesna drama u kurikulumu suvremene škole, 2018., doktorska disertacija, Fiozofski fakultet, Zagreb
Rimac Jurinović, M. (2018) 'Procesna drama u kurikulumu suvremene škole', doktorska disertacija, Fiozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2018}, pages = {251}, keywords = {dramska pedagogija, dramski odgoj, dramska kultura, dramsko izra\v{z}avanje i dramsko stvarala\v{s}tvo, dramske metode i dramske tehnike, Nacionalni okvirni kurikulum, pedagogijske teorije \v{s}kole i u\v{c}enja, pedago\v{s}ka praksa, pristup (analogijom i izravni), prosocijalno i agresivno pona\v{s}anje, \v{s}kolski kurikulum, tehnike procesne drame, teorija kurikuluma}, title = {Procesna drama u kurikulumu suvremene \v{s}kole}, keyword = {dramska pedagogija, dramski odgoj, dramska kultura, dramsko izra\v{z}avanje i dramsko stvarala\v{s}tvo, dramske metode i dramske tehnike, Nacionalni okvirni kurikulum, pedagogijske teorije \v{s}kole i u\v{c}enja, pedago\v{s}ka praksa, pristup (analogijom i izravni), prosocijalno i agresivno pona\v{s}anje, \v{s}kolski kurikulum, tehnike procesne drame, teorija kurikuluma}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2018}, pages = {251}, keywords = {drama pedagogy, drama in education, drama culture, drama expression and drama creativity, methods and techniques of drama, National curriculum framework for pre-school education, general compulsory and secondary education, pedagogic theories of education and learning, teaching practice, direct and analogy-based approach, prosocial and aggressive behaviour, school curriculum, process drama techniques, curriculum theory}, title = {Process drama in modern school's curriculum}, keyword = {drama pedagogy, drama in education, drama culture, drama expression and drama creativity, methods and techniques of drama, National curriculum framework for pre-school education, general compulsory and secondary education, pedagogic theories of education and learning, teaching practice, direct and analogy-based approach, prosocial and aggressive behaviour, school curriculum, process drama techniques, curriculum theory}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font