Pregled bibliografske jedinice broj: 971616
Kako postati ekološki dječji vrtić?
Kako postati ekološki dječji vrtić?, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 971616 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako postati ekološki dječji vrtić?
(How to become an ecological nursery)
Autori
Mavračić, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
06.07
Godina
2018
Stranica
30
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Mlinarević, Vesnica
Ključne riječi
ekološki dječji vrtić, interna dokumentacija, međunarodni program ekoškola, okoliš
(ecological kindergarten, internal documentation, international program of eco-schools, environment)
Sažetak
Ekološki dječji vrtići su dječji vrtići koji iznimnu pažnju i brigu posvećuju odgoju za okoliš i održivi razvoj. Imajući na umu važnost stvaranja pravilnih navika ophođenja prema prirodi i stvaranju eko svijesti kod djece predškolske dobi takvi dječji vrtići se odlučuju prijaviti za sudjelovanje u programu - Međunarodne ekoškole-vrtića, čiji je cilj ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente procesa i svakodnevni život djece, roditelja, djelatnika dječjeg vrtića i šire zajednice. U prvom dijelu rada opisujem koliko je važna i značajna ekologija u predškolskim ustanovama. "Predškolski odgoj je temelj buduće ličnosti u kojem bi klicu ekološkog odgoja zajednički trebali njegovati svi sudionici odgojno - naobrazbenog procesa i šira zajednica kao zalog ljepše i svjetlije budućnosti." (Stepić, 1999:126). Pozornost sam obratila i na ciljeve ekološkog odgoja i obrazovanja, na uključivanje ekološkog odgoja u svakodnevni rad između odgojitelja i djece te upućivanje djece na susrete s okolišem. Zatim dolazimo do sredine odnosno srži cijelog završnog rada, a to je sam proces kako postati ekološki dječji vrtić. Međunarodni program eko škola-vrtića obuhvaća provedbu ukupno 7 koraka, od kojih se svaki korak posebno dokumentira. Sam projekt međunarodnih Eko-škola jedan je od programa kojeg provodi udruga "Lijepa Naša" s ciljem ugradnje odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život djece i djelatnika vrtića. Vrtići koji ispune postavljene kriterije i koji brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Ekoškole-vrtića i Zelenu zastavu sa znakom Ekoškole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi obnova statusa. Na kraju rada pokazujem primjer odnosno internu dokumentaciju Eko-vrtića "Grigor Vitez" koji se nalazi u Samoboru. Od same prijave za sudjelovanje u međunarodnom projektu Ekovrtića, postavljanja projekta u planu i programu, do toga koju su zastavicu stekli, koji je njihov plan djelovanja - program rada ekovrtića te koje sve ekološke aktivnosti provode s djecom. Vrtić je zajedničkim trudom, zalaganjem i radom postigao velike rezultate te s ponosom korača i nastavlja s još većim poletom u njihovom daljem putu a to je odgajati ekološki osviještene generacije mladih građana, njihovih roditelja i lokalne zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek