Pregled bibliografske jedinice broj: 971584
Primjena koncepta marketinga sadržaja na prodaju robne marke
Primjena koncepta marketinga sadržaja na prodaju robne marke // Oeconomicus: znanstveni časopis iz ekonomije i društvenih znanost, 3 (2018), 8; 54-70 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 971584 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena koncepta marketinga sadržaja na prodaju
robne marke
(Applying the concept of marketing content to the
brand sales)
Autori
Gregorić, Marina ; Vrkljan Muraj, Ana ; Haleuš, Jasenka
Izvornik
Oeconomicus: znanstveni časopis iz ekonomije i društvenih znanost (1849-9686) 3
(2018), 8;
54-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
marketing sadržaja, strategija, prodaja, robna marka
(marketing content, strategy, sales, brand)
Sažetak
Tema rada je Primjena koncepta marketinga sadržaja na prodaju robne marke. Relevantnost teme očituje se u važnosti proučavanja marketinga sadržaja kao suvremenog marketinškog koncepta koji stvara snažne veze s potrošačem. Marketing sadržaja objašnjava odnos kreatora i korisnika sadržaja, a ovaj rad ih dovodi u vezu sa svijesti i stavovima potrošača o robnoj marki. Razvoj modernih tehnologija promijenio je način komunikacije tako da kupac o bilo kojem području vlastitoga interesa raspolaže potrebnim informacijama u realnom vremenu. Dostupnost informacija kod potrošača potiče želju za razvijanjem vlastitih potreba. Današnji kupac želi biti u fokusu prodavatelja, stoga od prodavača očekuje gotovo osobno obraćanje. Marketing sadržaja kupcu nudi silno željeni doživljaj, odnosno sam proizvod nije toliko bitan koliko je bitna svijest o sebi kod kupca koji se odlučuje na kupovinu određene robne marke. Kupac se poistovjećuje s robnom markom i vjeruje da je kupovinom iste zadobio pripadnost određenoj skupini. Zadatak marketinga sadržaja je približiti robnu marku na način na koji kupac to od njega očekuje te stvoriti snažan odnos čiji će rezultat biti višegodišnja lojalnost. Problemi koje ovaj rad istražuje su nedovoljno poznavanje značaja marketinga sadržaja i njegovi utjecaji na stavove kupaca. Metode primijenjene u ovom radu su istraživanje za stolom temeljem domaće i strane literature, stručnih i znanstvenih radova, kao i povijesna metoda, metoda analize i sinteze te kvantitativna metoda. Kvantitativna metoda provedena je putem distribucije on line anketnog upitnika na uzorku od okvirno 250 osoba u dobi od 17 do 64 godine s ciljem utvrđivanja privlačnosti robnih marki koje se promoviraju primjenom marketinga sadržaja u odnosu na robne marke koje za promociju koriste klasične metode. Cilj ovoga rada je istražiti potrebe i želje potrošača, odnosno njihova očekivanja od robne marke. Također, cilj je ukazati na doprinos proučavanja koncepta marketinga sadržaja kroz povećanje prodaje i stvaranje lojalnosti kod potrošača. Zaključak rada donosi nam spoznaju da se praćenjem trendova u prodaji te osluškivanjem stvarnih potreba potrošača ostvaruje konkurentska prednost. Oni subjekti koji su prilikom nuđenja robne marke spremni brzo reagirati i odgovarati na nove zahtjeve potrošača imaju veću priliku biti prepoznati kao kvalitetni. Robna marka često predstavlja stil života koji se veže uz proizvod.
Izvorni jezik
Hrvatski