Pregled bibliografske jedinice broj: 971021
Biti uspješan – aktualna i dugoročna dobrobit djece
Biti uspješan – aktualna i dugoročna dobrobit djece // Zajedno rastemo redefiranje prakse i teorije predškolskoga odgoja / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Zagreb: Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Dječji vrtić „Cvrčak“, 2018. str. 12-15 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 971021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biti uspješan – aktualna i dugoročna dobrobit djece
(To be successful - current and long-term child welfare)
Autori
Visković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zajedno rastemo redefiranje prakse i teorije predškolskoga odgoja
/ Višnjić Jevtić, Adrijana - Zagreb : Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Dječji vrtić „Cvrčak“, 2018, 12-15
ISBN
978-953-8115-35-6
Skup
Dani predškolskog odgoja "Rastemo zajedno"
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 12.04.2018. - 13.04.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
javne obrazovne politike, pedagoška paradigma, dječja dobrobit
(public education policy, pedagogic paradigm, child welfare)
Sažetak
Dok Hrvatska demografski odumire oglašavaju se projekti prilagodbe rada ustanova ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja potrebama tržišta rada. Promiče se stav kako će usluge produljenoga boravka i/ili smjenskoga boravka djece u ustanovama ranoga i predškolskoga odgoja doprinijeti „usklađivanju poslovnoga i obiteljskoga života obitelji.” Opravdano je upitati se gdje je tu dobrobit djece, a što odgovor na zahtjeve tržišne ekonomije? Pojedine znanstvene longitudinalne studije djetinjstva ne prepoznaju dugoročnu, poglavito socioemocionalnu dobrobit djeteta kao ishod ranoga uključivanja u institucionalni odgoj i dugotrajnu izdvojenosti iz obitelji (Vandell, Belsky, Burchinal, Steinberg i Vandergrift 2010, Belsky, Vandell, Burchinal, Clarke-Stewart, McCartney i Tresch Owen 2007). Akademska postignuća kao prediktor zapošljivosti i kvalitete života (Heckman 2006) opravdavaju ulaganje u institucionalni rani i predškolski odgoj kao potporu roditeljima za lakšu angažiranost na tržištu rada i dugoročnu dobrobit društva. No, novija istraživanja usmjeravaju rani i predškolski odgoj i obrazovanje na sadašnjost – emocionalnu povezanost, socijalnu interakciju, holistički pristup djetetu i potporu individualnom razvoju (Moss 2015, 2017, Slunjski 2015, Katz 2010, Rinaldi 2006).
Izvorni jezik
Hrvatski