Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 969936

Motivacija za nastavnički poziv i profesionalni identitet budućih nastavnica i nastavnika


Marušić, Iris
Motivacija za nastavnički poziv i profesionalni identitet budućih nastavnica i nastavnika // 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 26-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 969936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija za nastavnički poziv i profesionalni identitet budućih nastavnica i nastavnika
(Motivation for teaching profession and professional identity of prospective teachers)

Autori
Marušić, Iris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje / Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 26-27

ISBN
978-953-6218-79-0

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
profesionalni identitet, motivacija za nastavničku profesiju, budući nastavnici/e
(professional identity, motivation for teaching profession, preservice teachers)

Sažetak
Motivacija za odabir nastavničke profesije postala je zadnjeg desetljeća vrlo istaknuta tema u obrazovnim istraživanjima. Razlozi odabira nastavničke profesije objedinjeni su u FIT-Choice modelu (Watts i Richardson, 2017), a odnose se na niz osobnih, intrinzičnih razloga za odabir profesije do ekstrinzičnih razloga koji su povezani s percepcijom profesije, njezinog statusa u društvu te prilika koje nudi u usklađivanju osobnog i profesionalnog života. Ovaj je model validiran i u Hrvatskoj, na uzorku budućih učiteljica i učitelja razredne nastave (Jugović i sur., 2012 ; Marušić i sur., 2017). Budući da se obrazovanje razrednih učiteljica i učitelja te predmetnih nastavnika i nastavnica odvija na različitim visokoškolskim ustanova ma njihova se profesionalna socijalizacija odvija na različit način (Vizek Vidović i Domović, 2016). Stoga je važno zasebno istraživati profesionalni identitet budućih predmetnih nastavnica i nastavnika. Njihovo obrazovanje sastoji se od studija temeljne discipline, odnosno predmeta koji će poučavati i dijela koji je usmjeren na razvoj znanja i vještina koje ih pripremaju za nastavničku profesiju. Zbog toga smo pretpostavili da je njihov identitet dijelom onaj predmetnih stručnjaka, a dijelom budućih nastavnika usmjerenih na poučavanje u školi. Pretpostavili smo i da te dvije identitetske komponente imaju i ponešto različite motivacijske odrednice, što smo u ovom istraživanju i provjeravali. U istraživanju je sudjelovalo 279 budućih nastavnika/ca predmetne nastave s različitih fakulteta u Zagrebu. Motivacija za odabir nastavničke profesije ispitana je FIT-Choice upitnikom (Watt i Richardson, 2007), a profesionalni identitet nastavnika ljestvicom razvijenom za potrebe ovog istraživanja (Jugović, Marušić i Pavin Ivanec, 2018). Faktorskom analizom dobivena su pretpostavljena dva faktora, faktor profesionalnog identiteta usmjerenog na poučavanje i faktor profesionalnog identiteta usmjerenog na predmetnu ekspertizu. Kako bismo provjerili pretpostavku o različitim motivacijskim odrednicama ove dvije orijentacije proveli smo dvije regresijske analize s faktorima odabira učiteljske profesije kao prediktorima. Ti su se faktori pokazali snažnije povezanima s komponentom profesionalnog identiteta usmjerenom na poučavanje. Značajnim prediktorima ove orijentacije pokazale su se intrinzična vrijednost poučavanja, prethodno iskustvo s učenjem i poučavanjem, društveni status zanimanja, zadovoljstvo odabirom te, u negativnom smjeru, mobilnost zanimanja. Orijentaciju na razvoj ekspertize u predmetnom području predviđa percipirana sposobnost za poučavanje, prethodno iskustvo s učenjem i poučavanjem, utjecaj drugih te, u negativnom smjeru, sigurnost posla.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Iris Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris
Motivacija za nastavnički poziv i profesionalni identitet budućih nastavnica i nastavnika // 4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 26-27 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Marušić, I. (2018) Motivacija za nastavnički poziv i profesionalni identitet budućih nastavnica i nastavnika. U: Puzić, S. (ur.)4. Dani obrazovnih znanosti - Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, editor = {Puzi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {26-27}, keywords = {profesionalni identitet, motivacija za nastavni\v{c}ku profesiju, budu\'{c}i nastavnici/e}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Motivacija za nastavni\v{c}ki poziv i profesionalni identitet budu\'{c}ih nastavnica i nastavnika}, keyword = {profesionalni identitet, motivacija za nastavni\v{c}ku profesiju, budu\'{c}i nastavnici/e}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, editor = {Puzi\'{c}, S.}, year = {2018}, pages = {26-27}, keywords = {professional identity, motivation for teaching profession, preservice teachers}, isbn = {978-953-6218-79-0}, title = {Motivation for teaching profession and professional identity of prospective teachers}, keyword = {professional identity, motivation for teaching profession, preservice teachers}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font