Pregled bibliografske jedinice broj: 969852
Brendiranje turističke destinacije i intelektualno vlasništvo – pravni ogledi na primjeru grada Šibenika
Brendiranje turističke destinacije i intelektualno vlasništvo – pravni ogledi na primjeru grada Šibenika // Zbornik radova 1. znanstvenostručne konferencije s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam danas – za sutra”
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2013. str. 399-410 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 969852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brendiranje turističke destinacije i intelektualno vlasništvo – pravni ogledi na primjeru grada Šibenika
(Branding Tourism and Intellectual Property - Legal Projects on the City of Šibenik Example)
Autori
Zlatović, Dragan ; Jurin Bakotić, Vesna ; Župarić, Dragana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 1. znanstvenostručne konferencije s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam danas – za sutra”
/ - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2013, 399-410
Skup
1. znanstvenostručna konferencija s međunarodnim sudjelovanjem „Izazovi današnjice: Turizam danas – za sutra”
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 19.09.2013. - 20.09.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
intelektualno vlasništvo, brend, žig, turistička destinacija
(Intellectual property, brand, trademark, tourist destination)
Sažetak
Iako niz međunarodnih organizacija uzdiže turizam do razine sredstva namijenjenog unaprjeđenju lokalnih gospodarstava zemalja u razvoju, gospodarski rast uvjetovan turizmom nikada nije uživao podršku sustava intelektualnog vlasništva koji su bili na snazi u tim zemljama. S druge strane izostaje i interes poduzetnika za zaštitom prava intelektualnog vlasništva u području turizma i srodnih djelatnosti. Prava intelektualnog vlasništva, posebice ukoliko se nalaze u zajedničkom portfelju, ubrzavaju stvaranje klastera, organizacijskih oblika koji posebno pogoduju turizmu. Pozitivne vanjske promjene koje se povezuju s klasterima mogu se ojačati dodjelom zajedničkih žigova. Nematerijalnu imovinu turističke destinacije, njenu socijalna jedinstvenost, moguće je promicati uvođenjem zajedničkih žigova, a s obzirom da se upravo prava intelektualnog vlasništva mogu nalaziti u zajedničkom vlasništvu određene zajednice, kao i drugih znakova razlikovanja. U ovome se radu razrađuju neka prava intelektualnog vlasništva, uz istovremeno objašnjavanje dobrobiti koje sustav intelektualnog vlasništva pruža gospodarstvu turističke destinacije na primjeru grada Šibenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo