Pregled bibliografske jedinice broj: 968428
Izgradnja osjećaja zajedništva u školi
Izgradnja osjećaja zajedništva u školi // 3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Zagreb, Hrvatska, 2018. (radionica, recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 968428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izgradnja osjećaja zajedništva u školi
(Creating a sense of community in school)
Autori
Buterin Mičić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Radionica
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
škola, osjećaj zajedništva, učenici, međuljudski odnosi
(school, sense of community, students, interpersonal relationships)
Sažetak
Užurbanost, velika količina vremena provedenog uz medije, potrošački stil života i usmjerenost na akademsko postignuće neka su od obilježja suvremenog konteksta odrastanja djece i mladih. Navedeno predstavlja izazov za izgradnju kvalitetnih međuljudskih odnosa i doživljaj zajedništva u različitim socijalnim kontekstima općenito, pri čemu škola ne predstavlja izuzetak. Kao odgovor na navedene izazove prepoznata je važnost izgradnje škole kao humane i prosocijalne zajednice, odnosno školskog zajedništva. Navedeno je rezultiralo provedbom empirijskih istraživanja percepcije škole kao zajednice od strane učenika. Takvi doživljaji temelje se na skupu iskustava koji imaju značajnu ulogu u formiranju osjećaja prihvaćenosti, uvažavanja, podrške, uključivanja i aktivne ulogu u međuljudskim odnosima i aktivnostima unutar škole. Brojnim istraživanjima potvrđen je doprinos učeničkog doživljaja školskog zajedništva njihovoj socijalnoj i emocionalnoj dobrobiti, prilagodbi i školskom uspjehu. Istraživanja također ukazuju da su škole s jakim osjećajem zajedništva rijetke pri čemu posebno osjetljivu populaciju predstavljaju manjinske skupine. Navedeno ukazuje na potrebu reflektiranja vlastite prakse i uvjerenja o mjestu i ulozi zajedništva u školi. Povezano s tim, ističe se važnost mijenjanja takve prakse koja potiče podjelu i kompeticiju i uvođenje onih aktivnosti koje su usmjerene na jačanje školskog zajedništva, pri čemu značajnu ulogu imaju učitelji, nastavnici i pedagozi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija