Pregled bibliografske jedinice broj: 967071
Dispraksija, nevidljiva poteškoća
Dispraksija, nevidljiva poteškoća, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 967071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dispraksija, nevidljiva poteškoća
(Dysoraxia, the invisible disability)
Autori
Baus, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2018
Stranica
58
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
dispraksija, rana intervencija, rana dijagnostika, prikaz slučaja
(dyspraxia, early intervention, early diagnostics, case study)
Sažetak
Cilj je ovoga diplomskoga rada prikazati slučaj ranoga dijagnosticiranja dispraksije kod maloga djeteta. S obzirom da je prosjek dobi kad se dobije dijagnoza dispraksije otprilike vrijeme pred polazak u školu, na ovome smo slučaju htjeli vidjeti koji bi to bili prvi znakovi razvojnoga odstupanja koji bi signalizirali da je riječ o razvojnom poremećaju dispraksije. Djevojčica koju prikazujemo dobila je navedenu dijagnozu s 15 mjeseci starosti, a sumnjalo se na nju već s 11 mjeseci. Što je to što upućuje u tako ranoj dobi da je baš riječ o ispraksiji, a ne o nekom drugome razvojnome problemu, okušat ćemo objasniti na stranicama ovoga rada. S obzirom da dispraksija rijetko dolazi kao samostalna dijagnoza, cijelo je jedno poglavlje posvećeno komorbidnim dijagnozama, opisana je učestalost komorbiditeta, preklapanja, ali i što struka i znanost kažu o uzrocima komorbiditeta. Teza je ovoga rada da, u slučaju dispraksije, postoje razvojna odstupanja od ranih dana djetetova života, ali odstupanja nisu u tolikoj mjeri atipična pa često prođu nezapaženo. Opisat ćemo i koje su karakteristike govorno-jezičnoga razvoja u djeteta s dijagnozom dispraksije, odnosno koja su to odstupanja u odnosu na neurotipičan razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija