Pregled bibliografske jedinice broj: 966943
Povijesna paradigma djetinjstva
Povijesna paradigma djetinjstva, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 966943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesna paradigma djetinjstva
(Historical paradigm of childhood)
Autori
Grgić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
31.10
Godina
2018
Stranica
48
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
engleska dječja književnost, književnost za djecu, likovi, modeli ponašanja
(english children's literature, literature for children, characters, models of behaviour)
Sažetak
Tema ovog rada je prikaz povijesnog formiranja paradigme djetinjstva u društvu i u dječjoj književnosti. U radu se daje uvid u višestruka shvaćanja pojma djetinjstvo. Shvaćanje djetinjstva razlikovalo se kroz povijest, na što su utjecale različite ekonomske, kulturne, društvene i političke promjene. U radu će se razmotriti odabrane promjene u zapadnoj Europi od antike do 20. stoljeća, kao i njihov utjecaj na oblikovanje ideja o shvaćanju djetinjstva. Mislioci koji su se pri tome posebno istaknuli su empirista John Locke i prosvjetitelj Jean- Jacques Rousseau. Radom se daje uvid u formiranje paradigme djetinjstva u praksi pisanja knjiga za djecu i o djeci. Dječja literatura i književnost za djecu, važan su dio djetinjstva, omiljeni su djeci te pridonose shvaćanju djetinjstva. Pažnja se usmjerava na priručnike o odgoju, pedagoške knjige, stripove i časopise te na prozne oblike dječje književnosti, odnosno na romane, slikovnice, basne i bajke te autobiografije. Rad prikazuje odabarne dominantne tipove dječjih likova u dječjoj književnosti pomoću konkretnih primjera u djelima Gospodar muha, Gospodar prstenova i Pipi Duga Čarapa. Razmatra se i ideja trajnog djetinjstva u djelima Alica u zemlji čudesa i Petar Pan. Na posljetku se daje uvid u povijesni pregled proznih oblika engleske književnosti od nastanka dječje književnosti u 18. stoljeću do 20. stoljeća. Iz pregleda odabrane literature prikazuju se značajne promjene u formiranju paradigme djetinjstva kroz povijest i njihov utjecaj na prezentiranje djetinjstva u dječjoj književnosti i literaturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija