Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 966943

Povijesna paradigma djetinjstva


Grgić, Barbara
Povijesna paradigma djetinjstva, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 966943 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povijesna paradigma djetinjstva
(Historical paradigm of childhood)

Autori
Grgić, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
31.10

Godina
2018

Stranica
48

Mentor
Lukaš, Mirko

Ključne riječi
engleska dječja književnost, književnost za djecu, likovi, modeli ponašanja
(english children's literature, literature for children, characters, models of behaviour)

Sažetak
Tema ovog rada je prikaz povijesnog formiranja paradigme djetinjstva u društvu i u dječjoj književnosti. U radu se daje uvid u višestruka shvaćanja pojma djetinjstvo. Shvaćanje djetinjstva razlikovalo se kroz povijest, na što su utjecale različite ekonomske, kulturne, društvene i političke promjene. U radu će se razmotriti odabrane promjene u zapadnoj Europi od antike do 20. stoljeća, kao i njihov utjecaj na oblikovanje ideja o shvaćanju djetinjstva. Mislioci koji su se pri tome posebno istaknuli su empirista John Locke i prosvjetitelj Jean- Jacques Rousseau. Radom se daje uvid u formiranje paradigme djetinjstva u praksi pisanja knjiga za djecu i o djeci. Dječja literatura i književnost za djecu, važan su dio djetinjstva, omiljeni su djeci te pridonose shvaćanju djetinjstva. Pažnja se usmjerava na priručnike o odgoju, pedagoške knjige, stripove i časopise te na prozne oblike dječje književnosti, odnosno na romane, slikovnice, basne i bajke te autobiografije. Rad prikazuje odabarne dominantne tipove dječjih likova u dječjoj književnosti pomoću konkretnih primjera u djelima Gospodar muha, Gospodar prstenova i Pipi Duga Čarapa. Razmatra se i ideja trajnog djetinjstva u djelima Alica u zemlji čudesa i Petar Pan. Na posljetku se daje uvid u povijesni pregled proznih oblika engleske književnosti od nastanka dječje književnosti u 18. stoljeću do 20. stoljeća. Iz pregleda odabrane literature prikazuju se značajne promjene u formiranju paradigme djetinjstva kroz povijest i njihov utjecaj na prezentiranje djetinjstva u dječjoj književnosti i literaturi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grgić, Barbara
Povijesna paradigma djetinjstva, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Grgić, B. (2018) 'Povijesna paradigma djetinjstva', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grgi\'{c}, Barbara}, year = {2018}, pages = {48}, keywords = {engleska dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, knji\v{z}evnost za djecu, likovi, modeli pona\v{s}anja}, title = {Povijesna paradigma djetinjstva}, keyword = {engleska dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, knji\v{z}evnost za djecu, likovi, modeli pona\v{s}anja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grgi\'{c}, Barbara}, year = {2018}, pages = {48}, keywords = {english children's literature, literature for children, characters, models of behaviour}, title = {Historical paradigm of childhood}, keyword = {english children's literature, literature for children, characters, models of behaviour}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font