Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 965821

Etnografski film između teorije i prakse


Puljar D'Alessio, Sanja
Etnografski film između teorije i prakse // Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva
Zagreb, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 965821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Etnografski film između teorije i prakse
(Ethnographic film between theory and practice)

Autori
Puljar D'Alessio, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.06.2014. - 06.06.2014

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
znanstveni etnografski film - promatraćki, umjetnički etnografski film - provokatorski
(scientific dimension of ethnographic film - observational, artistic dimension of ethnografic film - provocative)

Sažetak
U izlaganju se analizira način na koji se u etnografskom filmu (koji želi biti znanstveni film – dakle promatrački, a istovremeno se ne odriče umjetničke strane – dakle provokatorske) objekti pretvaraju u subjekte nametanjem svoje vizije sebe, ili percepcijom sebe u slici. U trenutku kada se etnografski film počinje shvaćati kao susret dviju kultura, umjesto svjedočenja o jednoj kulturi, dolazi do otvaranja pristupa subjektima filmu te do drugačijeg razumijevanja snimljenog materijala. Na nekolicini primjera (Kronika jednog ljeta, 1961 ; A Wife Among Wives-Notes on Turkana Marriage, 1981 ; Jaguar, 1967) ukazat će se da pristup subjekata filmu omogućuje korekcije i dodavanje značenja koji su uvijek uvjetovani subjektovom percepcijom sebe u slici. U ovakvoj razmjeni film može reflektirati načine na koji subjekti percipiraju svijet: umjesto percepcije slike, pružena nam je percepcija sebstva (svojeg društva i kulture) izražena slikom. Kada subjekti preuzimaju snimanje etnografskih filmova i time preokreću ustaljenu praksu, teorija etnografskog filma u skladu s teorijom matične discipline zaokreće prema interpretativnosti, subjetivnosti i složenim simbolizmima suvremenog doba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Sanja Puljar D'Alessio (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Puljar D'Alessio, Sanja
Etnografski film između teorije i prakse // Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva
Zagreb, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
Puljar D'Alessio, S. (2014) Etnografski film između teorije i prakse. U: Godišnji skup Hrvatskog etnološkog društva.
@article{article, author = {Puljar D'Alessio, Sanja}, year = {2014}, keywords = {znanstveni etnografski film - promatra\'{c}ki, umjetni\v{c}ki etnografski film - provokatorski}, title = {Etnografski film izme\dju teorije i prakse}, keyword = {znanstveni etnografski film - promatra\'{c}ki, umjetni\v{c}ki etnografski film - provokatorski}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Puljar D'Alessio, Sanja}, year = {2014}, keywords = {scientific dimension of ethnographic film - observational, artistic dimension of ethnografic film - provocative}, title = {Ethnographic film between theory and practice}, keyword = {scientific dimension of ethnographic film - observational, artistic dimension of ethnografic film - provocative}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font