Pregled bibliografske jedinice broj: 965811
Percepcija slike u antropologiji na primjeru etnografskoga filma
Percepcija slike u antropologiji na primjeru etnografskoga filma // Teorijski dijalozi: recepcija vizualne umjetnosti
Rijeka, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 965811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija slike u antropologiji na primjeru etnografskoga filma
(The perception of the image in anthropology: ethnographic film)
Autori
Puljar D'Alessio, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Teorijski dijalozi: recepcija vizualne umjetnosti
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 18.03.2013. - 19.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
percepcja slike, etnografski film
(perception of the image, ethnographic film)
Sažetak
U izlaganju se razlože razvoj i uloga etnografskog filma u antropološkoj znanosti. Antropologija kao znanost o kulturi se tijekom svojega razvoja osim verbalnim iskazima naučila služiti i onim vizualnim ; posebice etnografskim filmom. Vizualni pristup u proučavanju kultura je trebao gledateljima približiti neverbalne aspekte kulture, ili one koji su teško verbalno objašnjivi: osjećaje i vjerovanja, primjerice. Ovo omogućuje način na koji se u antropologiji koristi pojam slike: on podrazumijeva nekoliko fenomena. Vizualnom percepcijom dolazimo do slika svijeta oko nas koje se pohranjuju u memoriji, da bi ih potom čovjek reproducirao pomoću različitih tehnika unoseći ih u krug vizualne komunikacije u kojem ih opet drugi percipiraju i interpretiraju. Na svakoj od ovih razina slika je rezultat selekcije: korišteno očište utječe na osobitu viziju koja je rezultat mentalnog interpretativnog rada apliciranog na vanjske podražaje. Ukoliko slike definiramo kao selektivan rezultat interpretacije svijeta koji nas okružuje, znači da ih u punome smislu smatramo znakovima. U skladu s ovime antropologija percepciju i proizvodnju slika smatra bitnim momentima one tipično ljudske složene cjeline koju nazivamo kulturom. Tako se vizualna percepcija određuje na prvome mjestu kao kulturna dimenzija, iako nesvjesna i podvrgnuta naturalizirajućim procesima. Danas se vizualna percepcija i njezine interpretacije u antropologiji proučavaju kao mjesta ispresijecanja osobitih perceptivnih sustava s kulturnim i prirodnim ambijentima s kojima dolaze u dodir. To znači da se u istraživanjima pažnja preusmjeruje s vidljivih objekata ili predmeta (kako se to prije činilo) na modalitete kulturne konstrukcije pogleda i na posljedice takvih pogleda. Ovakvo tretiranje slike i procesa percepcije je duboko utjecalo na oblikovanje jednog od reprezentacijskih načina discipline: etnografskog filma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija