Pregled bibliografske jedinice broj: 965590
Kultura, vrijednosti i odgoj u Japanu
Kultura, vrijednosti i odgoj u Japanu. Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2018 (monografija)
CROSBI ID: 965590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura, vrijednosti i odgoj u Japanu
(Culture, values and child-rearing in Japan)
Autori
Mrnjaus, Kornelija
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2018
Stranica
142
ISBN
978-953-7975-74-6
Ključne riječi
Japan, kultura, odgoj, odgoj za vrijednosti u Japanu, vrijednosti
(Japan, culture, child-rearing, values education in Japan, values)
Sažetak
Kultura je u središtu individualnog i društvenog identiteta te je povezana sa svim čimbenicima koji oblikuju načine razmišljanja, vjerovanja, osjećanja i ponašanja pojedinca kao člana društva. U osnovi svake kulture su njezine vrijednosti. Vrijednosti upravljaju praktično svim načinima ponašanja pojedinaca, a svaka grupa ima svoje vrijednosti koje usađuje preko mehanizama kulturne predaje i koje osiguravaju njezino zajedništvo. Cilj je ove knjige predstaviti neka obilježja i razumijevanje kulture, vrijednosti i odgoja u Japanu, do kojih se došlo istraživanjem literature i intervjuom s osobom koja je odrasla i živi u Japanu. Knjiga je podijeljena u sedam poglavlja. U prvom se poglavlju govori o osnovnim konstruktima od kojih se u knjizi polazi, a to su kultura, vrijednosti i odgoj za vrijednosti. U drugom se poglavlju navode neke činjenice o Japanu, s većim naglaskom na japanski jezik i japanski sustav obrazovanja. U trećem poglavlju govori se o osnovnim japanskim vrijednostima, a u četvrtom o formalnim obilježjima odgoja za vrijednosti u Japanu. U petom se poglavlju šire analizira odgoj za vrijednosti u (ranom) djetinjstvu u Japanu, s naglaskom na ulogu predškolskih ustanova u prenošenju vrijednosti i oblikovanju identiteta japanske djece, a odgoj za vrijednosti tijekom obaveznog obrazovanja, kao i vrijednosne poruke i odgojna uloga školskih uniformi predstavljaju se u kratkim crtama. U šestom se poglavlju prikazuju rezultati provedenog istraživanja, a sedmo poglavlje donosi sažetak rezultata istraživanja i kratak zaključak. Bez uvida u načine na koje se opisuju i razumiju vrijednosti, nije moguće razumjeti pojedince, njihova ponašanja i odluke, njihove odnose i ukupno društveno uređenje niti jedne kulture. Bezbroj je načina na koji se može pristupiti promatranju, opisivanju i razumijevanju određene kulture, njezinih vrijednosti i mehanizama preko kojih se vrijednosti prenose na nove generacije, održavaju i mijenjaju. Pristup odabran u ovoj knjizi izbor je istraživačice i njezinih profesionalnih interesa i daje njezin pogled na odabrane elemente. U teorijskom dijelu naglasak je stavljen na odgojno-obrazovne elemente i ulogu odgojno-obrazovnih ustanova, a empirijskim se dijelom htio postići uvid u opise i razumijevanje nasumično odabranog skupa vrijednosti. Sve odabrane vrijednosti nisu izravno vezane uz obrazovni sustav, ali se sve usvajaju odgojem u obitelji, zajednici, odgojno-obrazovnim ustanovama, radnim organizacijama, različitim interesnim grupama i sve se nalaze na dnu ledenog brijega japanske kulture. Iako stereotipi koji se mijenjaju u suvremenom svijetu, elementi japanske kulture još uvijek pružaju nepresušan izvor lekcija te pomažu da se elementi vlastite kulture i vrijednosti sagledaju iz jedne drukčije perspektive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija