Pregled bibliografske jedinice broj: 965442
Uloga školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu
Uloga školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 965442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu
(The Role of the School Librarian in Education)
Autori
Šalinger, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
23.09
Godina
2014
Stranica
20
Mentor
Martinović, Ivana
Ključne riječi
školski knjižničar, školska knjižnica, nastavnik, odgojno-obrazovni proces
(school librarian, school library, teacher, educational process)
Sažetak
Rad se temelji na prikazivanju uloge školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu. Naime, cilj je prikazati knjižničara u školskoj knjižnici koji obavlja svoju djelatnost kao nastavnik, suradnik te kao profesionalac. Najveći dio radnog vremena školski knjižničar obavlja kao nastavnik. U toj ulozi, on mora naučiti učenike kako pronaći i vrednovati potrebne informacije te kako pronađene informacije primjenjivati u budućnosti. Na taj način, učenici razvijaju vještine informacijske pismenosti. Također, osigurava učenicima pozitivno i pristupačno okruženje za učenje. Školski knjižničar u ulozi suradnika planira nastavne sate u knjižici i učionici uporabom svim izvora koje knjižnica posjeduje. Kao profesionalac obavlja poslove nabave, klasificiranja, signiranja, katalogiziranja, upisa u inventar knjižnice i drugo, a ujedno je i voditelj knjižnice. Kako bi u svom radu bio što uspješniji, mora posjedovati određene kompetencije: komunikacija na materinjem jeziku, digitalne kompetencije, inicijativnost i poduzetnost, socijalne i građanske kompetencije. U radu je također opisano kako školski knjižničar provodi edukaciju učenika u knjižnici, koju je poželjno provoditi od prvog razreda osnovne škole. Najbolji model učenja u školskoj knjižnici pokazao se školski projekt koji se razvio upravo u školskoj knjižnici. Osim toga, školski projekt ističe kako knjižničar kreira i provodi sve inovacije u školstvu. Također omogućuje povezivanje više sadržaja i predmeta koje objedinjuje u jednoj temi. Na taj način postiže se učenje iz različitih područja, ali i maksimalno moguće sudjelovanje učenika. Pojavom informacijsko-komunikacijske tehnologije, školska knjižnica postala je medijskim centrom u kojem se školski knjižničar pojavljuje kao informacijski i informatički stručnjak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti