Pregled bibliografske jedinice broj: 965098
Stavovi odgojitelja prema prepoznavanju, identificiranju i radu s darovitom djecom
Stavovi odgojitelja prema prepoznavanju, identificiranju i radu s darovitom djecom, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 965098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi odgojitelja prema prepoznavanju, identificiranju i radu s darovitom djecom
(Preschool Teachers' Attitudes Toward Recognition, Identification and Work With Gifted Children)
Autori
Jukić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
68
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
stavovi odgojitelja, darovita djeca, obrazovanje darovitih, rad s darovitima
(attitudes of educators, gifted children, education of gifted, work with gifted)
Sažetak
Temeljni cilj ovog rada bio je utvrditi stavove odgojitelja prema prepoznavanju, identifikaciji i radu s darovitom djecom. Željeli smo utvrditi postoji li razlika u stavovima s obzirom na mjesto rada odgojitelja (selo, grad), dob odgojitelja, izobrazbu odgojitelja i iskustvo rada s darovitima. U istraživanju je sudjelovalo 110 odgojitelja iz raznih vrtića Republike Hrvatske. Za prikupljanje podataka koristila su se 3 anketna upitnika za ispitivanje stavova prema karakteristikama darovitih, radu s darovitima i obrazovanju darovitih te prema provedbi programa za darovitu djecu. Prema rezultatima istraživanja odgojitelji imaju pretežito neutralne stavove prema karakteristikama darovite djece što znači kako njihove predrasude prema darovitosti nisu izražene u velikoj mjeri. Utvrđeno je kako odgojitelji imaju pozitivne stavove prema prepoznavanju potreba, podrške i društvene vrijednosti darovitih, a ne slažu se kako poseban tretman za darovite znači privilegiranost darovitih i elitizam prema darovitima. Iako su se odgojiteljice izjasnile kako u njihovom vrtiću postoji identifikacija darovite djece malo njih provodi posebne programe za darovitu djecu. Nešto pozitivnije stavove prema karakteristikama darovite djece imaju odgojiteljice kojima je radno mjesto u gradu u odnosu na one koje rade u selu. Mjesto rada ne utječe na stavove odgojitelja prema radu s darovitima i obrazovanju darovitih te prema provedbi programa za darovitu djecu. Nije uočena povezanost dobi, izobrazbe i iskustva rada s darovitima sa stavovima odgojitelja prema karakteristikama darovitih, radu i obrazovanju darovitih te prema provedbi programa za darovitu djecu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija