Pregled bibliografske jedinice broj: 965049
Poticanje kreativnosti u udžbenicima engleskog jezika u višim razredima osnovne škole
Poticanje kreativnosti u udžbenicima engleskog jezika u višim razredima osnovne škole, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 965049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje kreativnosti u udžbenicima engleskog
jezika u višim razredima osnovne škole
(Encouraging creativity in English language
textbooks in higher grades of elementary school)
Autori
Stefanović, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
29.09
Godina
2016
Stranica
66
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
kreativnost ; poticanje kreativnosti ; divergentno mišljenje ; suvremeni udţbenik ; nastavni medij ; engleski jezik ; uĉenje stranog jezika
(creativity ; creative thinking ; encouragement ; modern textbook ; educational medium ; English language teaching ; teaching of a foreign language)
Sažetak
Kreativnost kao paradigma suvremenog društva uvjetovala je potrebu za nastankom suvremenih udžbenika, koji je glavni medij u nastavnom procesu. Suvremeni udžbenik daje učenicima dimenziju povezivanja učenikovih interesa s postojećim spoznajama, priprema ga za cjeloživotno učenje, upoznaje ga istraživačkom načinu učenja i aktivnog razmišljanja. Tako udžbenik, osim što je vrijedan izvor znanja, potiče individualnost učenika i on postaje subjekt suvremene nastave. Kreativnost u nastavi engleskog jezika podrazumijeva stvaranje novih ideja ili poboljšanje već postojećih, uz što češću upotrebu engleskog jezika. U procesu poticanja kreativnosti nastavnik igra veliku ulogu. Njegova je zadaća osigurati optimalne uvjete za rad i stvoriti poticajno okruženje, koje uz demokratičnost postaje učenikovo mjesto za opuštanje i osobni rast. Ovaj rad ima za cilj istražiti i analizirati učestalost i kategorije pitanja i zadataka kojima se potiče kreativno i divergentno mišljenje u udžbenicima engleskoj jezika viših razreda osnovne škole. Istraživanjem su obuhvaćeni udžbenici za šesti, sedmi i osmi razred osnovne škole. Nadalje, dobiveni rezultati sugeriraju na zadovoljavajuću zastupljenost pitanja i zadataka kojima se potiče divergentno mišljenje i kreativnost učenika. Primjetna je strukturiranost pitanja, no nastavnicima je omogućeno prostora za ureĊivanje i prilagodbu vlastitoj viziji nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija