Pregled bibliografske jedinice broj: 965044
Analiza odgojno-obrazovnih ciljeva i vrijednosti u školskim dokumentima od 1946. godine do danas
Analiza odgojno-obrazovnih ciljeva i vrijednosti u školskim dokumentima od 1946. godine do danas, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 965044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza odgojno-obrazovnih ciljeva i
vrijednosti u
školskim dokumentima od 1946. godine do danas
(Analysis of educational goals and values in
school
documents from 1946 to present)
Autori
Domazet, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
20.09
Godina
2016
Stranica
61
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
društvo ; škola ; odgojno-obrazovni ciljevi ; vrijednosti ; socijalizam ; demokracija ; školski dokumenti
(society ; school ; educational goals ; values ; socialism ; democracy ; school documents)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje su socijalni fenomeni i kao takvi nikada se ne događaju izolirano već uvijek u različitim povijesnim, kulturnim i društvenim kontekstima. Društvo mijenja školu i škola utječe na promjene u društvu. Veza između ta dva entiteta je toliko jaka da ih nije moguće razdvojiti. Sve što se događa u društvu utječe na obrazovanje i obrnuto. Nakon uvodnih definicija društva, obrazovanja i odgoja, u radu se prikazuje njihov međuodnos. S ciljem opisivanja utjecaja koje je društvo imalo na promjene u hrvatskom odgojnoobrazovnom sustavu, u radu su analizirani ciljevi i vrijednosti koji se nalaze u školskim dokumentima od 1946. godine do danas. Posebno se htjelo prikazati kako su se odgojnoobrazovni ciljevi i vrijednosti mijenjali pod utjecajem različitih političkih i društvenih uređenja. Dobiveni rezultati pokazali su izniman utjecaj društvenih prilika na oblikovanje ciljeva odgoja i obrazovanja. Također, uočeno je da su se bez obzira na društvene, povijesne i političke okolnosti u školama oduvijek nastojali ostvariti određeni opći ciljevi i njegovati određene univerzalne životne vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija