Pregled bibliografske jedinice broj: 965043
Multifunkcionalnost stripa u odgojno-obrazovnom procesu
Multifunkcionalnost stripa u odgojno-obrazovnom procesu, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 965043 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multifunkcionalnost stripa u odgojno-obrazovnom
procesu
(Multifunctionality of comics in the educational
process)
Autori
Cikojević, Antica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
20.09
Godina
2016
Stranica
71
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
strip ; umjetnost ; odgojno-obrazovni proces ; humor ; agresivnost ; nastavni plan i program ; školski kurikulum ; udžbenik
(comics ; art ; educational process ; humor ; aggressiveness ; curriculum ; school curriculum ; textbook)
Sažetak
Strip kao posebna vrsta umjetnosti na sebi svojstven način sintetizira znanja iz područja likovne umjetnosti, književnosti, jezika i filma te se svojim izražajnim tehnikama na poseban način njima poigrava. Umjetničku vrijednost stripa potvrđuju njezin status umjetnosti, bogata povijest, remek-djela iz područja stripa te raznolikost njegovih potrošača. Iako u doticaju s drugim umjetnostima, strip je autonomni umjetnički oblik. Jedno je od prvih čitalačkih iskustava djece, a djeca ga rado čitaju i u školskoj dobi. Karakterizira ga humor koji u nastavi može biti višestruko koristan pa se tako može koristiti u prevenciji agresivnih ponašanja. Strip također može pridonijeti stvaranju ugodnijega ozračja u razredu, boljeg odnosa između učenika i nastavnika te odmoriti učenike u trenutcima umora. S ciljem istraživanja multifinukcionalnosti stripa u odgojno- obrazovnom procesu u hrvatskom školstvu, u radu su analizirani nastavni planovi i programi iz različitih desetljeća, recentni školski kurikulumi s područja grada Splita te udžbenici svih nastavnih predmeta za sve razrede osnovne škole. Pokazalo se da su ishodi, sadržaji i aktivnosti koji se odnose na učenje i poučavanje o stripu znatno više zastupljeni u recentnijim nastavnim planovima i programima, da su djelomično zastupljeni u recentnim školskim kurikulumima u kojima bi na različite načine mogli biti mnogo više zastupljeni te da je strip kao didaktičko-metodičko rješenje korišten u jako malom broju udžbenika (osim hrvatskoga i engleskoga jezika) u različitim fazama sata te ima različite funkcije. Budući da su brojne mogućnosti učenja i poučavanja o stripu te upotrebe stripa kao didaktičko- metodičkoga rješenja u odgojno-obrazovnom procesu, prema rezultatima istraživanja moguće je zaključiti da su te mogućnosti tek djelomično i nedovoljno iskorištene. Brojni primjeri i prijedlozi njegove upotrebe mogli bi pridonijeti češćoj i boljoj upotrebi stripa te pospješiti učenje i poučavanje o stripu u odgojno-obrazovnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija