Pregled bibliografske jedinice broj: 965042
Odrednice razvoja djeteta iz perspektive Marije Montessori i Jeana Piageta
Odrednice razvoja djeteta iz perspektive Marije Montessori i Jeana Piageta, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 965042 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice razvoja djeteta iz perspektive Marije
Montessori i Jeana Piageta
(Determinants of child development from the
perspective of Mary Montessori and Jean Piaget)
Autori
Donelli, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
06.09
Godina
2016
Stranica
48
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
Marija Montessori : Jean Piaget ; dijete ; samousmjereno učenje ; poticajna okolina
(Maria Montessori ; Jean Piaget ; child self-directed learning ; stimulating learning environment)
Sažetak
Marija Montessori i Jean Piaget bili su suvremenici koji su ostavili neizbrisiv trag na odgojno – obrazovnu teoriju i praksu i poimanje djeteta sve do današnjih dana. Stoga je glavni cilj ovoga rada bio usporediti sličnosti i razlike u radu ta dva znanstvenika s obzirom na pristupe proučavanju i poimanju razvoja djeteta te u odnosu na njihov pedagoški pristup i rad. S obzirom na to da je Piaget bio ravnatelj švicarskog Montessori društva, ne čudi da postoji niz sličnosti u njihovom radu. Jednako tako, postoji i niz različitosti u njihovim pedagoško – psihološkim pristupima koji se najviše uočavaju kroz različitost u istraživačkim pristupima proučavanja djeteta, nekim aspektima razvojnih faza djeteta, te razradi praktičnih odgojno – obrazovnih smjernica u Montessori pedagogiji koji su kod Piageta ostali više na teorijskoj razini. Ono što ih spaja je promoviranje pedagogije umjerene na dijete umjesto na memoriranje i reproduciranje sadržaja, samousmjereno učenje, poticanje samostalnosti, odgovornosti, kreativnosti i autonomnog djelovanja djeteta, te naglašavanje važnosti poticajnog okružja i ozračja za učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija