Pregled bibliografske jedinice broj: 965026
Analiza pitanja i zadataka u edukacijskim softverima iz područja prirode i društva
Analiza pitanja i zadataka u edukacijskim softverima iz područja prirode i društva, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 965026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza pitanja i zadataka u edukacijskim softverima iz područja prirode i društva
(The analysis of questions and tasks in educational softwares in the field of teaching sciences)
Autori
Vukadinović, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
10.09
Godina
2015
Stranica
39
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
kreativnost, divergentno i konvergentno mišljenje, pitanja i zadaci, edukacijski softveri, suvremena nastava, kompetencije
(creativity, divergent and convergent thinking, questions and tasks, educational software, modern education, competence)
Sažetak
S obzirom na to da suvremena odgojno – obrazovna teorija promovira kreativnost i inovativnost, stjecanje različitih kompetencija u cjeloživotnoj perspektivi, korištenje suvremene tehnologije u nastavi te posebno povezivanje formalnog obrazovanja i informalnog učenja, glavni cilj ovog istraživanja je bio analizirati edukacijske softvere namijenjene učenju prirode i društva u trećem i četvrtom razredu osnovne škole kako bi se uvidjelo može li se korištenjem takvih softvera u nastavnom procesu, odnosno tijekom slobodnog vremena učenika doprinijeti boljem i sustavnijem razumijevanju i učenju sadržaja iz prirode i društva. Analizirana su četiri softvera namijenjena učenju prirode i društva u navedenim razredima, a za kvalitativnu provedbu analize pitanja i zadataka korištena je Revidirana Bloomova taksonomija kako bi se utvrdila razina i vrsta misaone operacije koja se pojedinim pitanjem i zadatkom od učenika traži. Suprotno očekivanjima i brojnim mogućnostima koje edukacijski softveri mogu ponuditi, ovim istraživanjem se utvrdila iznimna zastupljenost konvergentnih pitanja i zadataka temeljenih na dosjećanju i razumijevanju, čime se ne iskorištavaju mogućnosti poticanja problemskog i istraživačkog učenja, te kreativnosti, divergentnog i kritičkog mišljenja što bi se drugačijom strukturom pitanja i zadataka u navedenim softverima svakako moglo u većoj mjeri poticati.
Izvorni jezik
Hrvatski