Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 965018

Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama


Kuzmanić, Lucija
Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 965018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama
(Acquiring media competences within the school curriculum on the example of learning and teaching about comercials)

Autori
Kuzmanić, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
17.07

Godina
2015

Stranica
42

Mentor
Koludrović, Morana

Ključne riječi
medijska kompetentnost, reklame, učenje i poučavanje o reklamama, školski kurikulum
(media competency, comercials, learning and teaching about comercials, school curriculum)

Sažetak
S obzirom na to da je medijski odgoj odnosno medijska kultura sve važniji dio kompetentosti u cjeloživotnoj perspektivi te s obzirom na to da škola ima značajan kapacitet za stjecanje navedenih kompetencija, glavna namjera ovog rada bila je istražiti zastupljenost takvih sadržaja u kurikulumima s posebnim osvrtom na ispitivanje zastupljenosti sadržaja koji se odnose na učenje i poučavanje o reklamama. Odabir reklama nije slučajan stoga što nas one posvuda okružuju, a istraživanja pokazuju da svojim sadržajem i kvalitetom značajno utječu na populaciju a posebno na djecu i mlade. Stoga se u radu prvo pristupilo analizi aktualnog Nastavnog plana i programa za osnovnu školu (2006) gdje se pokazalo da se o reklamama poučava samo u dvjema nastavnim cjelinima od kojih se jedna odnosi na Hrvatski jezik i književnost a druga u Likovnoj kulturi pri obradi odnosa slike i teksta. Nadalje, s obzirom na to da suvremena škola sve više promovira ulogu školskog kurikuluma u stjecanju kompetencija koje su od posebnog interesa učenicima i koji otvara mogućnost za učenje o sadržajima koji nisu dovoljno zastupljeni u okviru jezgrovnog i diferenciranog kurikuluma, analizom sadržaja se ispitalo koliko se u dvadeset školskih kurikuluma koji su odabrani slučajnim izborom učenike poučava o reklamama u okviru prva četiri razreda osnovne škole. Analizom navedenih školskih kurikuluma pokazalo se da se u samo dvije škole u nižim razredima osnovne škole spominju reklame što se čini nedovoljnim s obzirom na velik utjecaj reklama na djecu i mlade i s obzirom na njihovu veliku zastupljenost u medijima i oglasnim prostorima. Stoga se u konačnici pristupilo izradi smjernica za osmišljavanje aktivnosti školskog kurikuluma u okviru kojih bi se na suvremen način učenike moglo poticati na učenje o reklamama i kritičko promišljanje o njima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuzmanić, Lucija
Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
Kuzmanić, L. (2015) 'Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuzmani\'{c}, Lucija}, year = {2015}, pages = {42}, keywords = {medijska kompetentnost, reklame, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje o reklamama, \v{s}kolski kurikulum}, title = {Stjecanje medijskih kompetencija u okviru \v{s}kolskog kurikuluma na primjeru u\v{c}enja i pou\v{c}avanja o reklamama}, keyword = {medijska kompetentnost, reklame, u\v{c}enje i pou\v{c}avanje o reklamama, \v{s}kolski kurikulum}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuzmani\'{c}, Lucija}, year = {2015}, pages = {42}, keywords = {media competency, comercials, learning and teaching about comercials, school curriculum}, title = {Acquiring media competences within the school curriculum on the example of learning and teaching about comercials}, keyword = {media competency, comercials, learning and teaching about comercials, school curriculum}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font