Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 964308

Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole


Ogresta Jelena, Rezo Ines, Ajduković Marina, Kožljan Petra
Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole // Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 73-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 964308 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole
(Perception of school environment among early school leavers)

Autori
Ogresta Jelena, Rezo Ines, Ajduković Marina, Kožljan Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje / - , 2018, 73-74

Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
prekid srednje škole, mladi, školsko okruženje, kvalitativno istraživanje
(early school leaving, young, school environment, qualitative research)

Sažetak
Napuštanje srednjoškolskog obrazovanja predstavlja složeni proces kojeg obilježava interakcija niza individualnih, obiteljskih, školskih i socijalnih čimbenika, poput akademskog uspjeha i obrazovnih aspiracija, socioekonomskog statusa obitelji, veličine škole i odnosa između učenika i nastavnika te ekonomske situacije u državi. Negativne posljedice napuštanja srednje škole za pojedinca uključuju niži socioekonomski status, smanjene mogućnosti zapošljavanja te veći rizik od socijalne isključenosti u usporedbi s mladima koji završe srednjoškolsko obrazovanje. Iako je prekid srednje škole ishod višestrukih čimbenika, u hrvatskom kontekstu potrebno je dobiti uvid u pojedinačni doprinos činitelja unutar obrazovnog okruženja kako bi se mogle oblikovati intervencije usmjerene prevenciji napuštanja srednjoškolskog obrazovanja. Cilj ovog rada je steći potpunije razumijevanje činitelja unutar školskog okruženja koji doprinose napuštanju srednje škole kod mladih. Kvalitativno istraživanje je provedeno metodom polustrukturiranog intervjua na 20 mladih u dobi od 16 do 20 godina s iskustvom prekida srednje škole, te su podaci obrađeni postupkom tematske analize. Rezultati istraživanja ocrtali su tri skupine mladih obzirom na njihova iskustva unutar školskog okruženja koja su doprinijela prekidu srednje škole. Kod dijela sudionika su se negativna obrazovna iskustva (problemi u svladavanju školskog gradiva, loša školska klima) pojavila već tijekom osnovne škole te su za posljedicu imala učestalije izostanke iz škole, ponavljanje razreda i gubitak interesa za školu što se dalje nastavljalo i u tijeku srednjoškolskog obrazovanja. Dio mladih je iznio svoja pozitivna iskustva sa školskim okruženjem tijekom osnovne škole koje je bilo obilježeno dobrim školskim ocjenama, dok im je poteškoću predstavljala tranzicija iz osnovne u srednju školu u pogledu zahtjevnosti novih školskih obveza i socijalne prilagodbe na novo školsko okruženje. Za dio sudionika problemi u obrazovanju su se pojavili po upisu srednje škole, pri čemu je istaknutiji činitelj bio odabir srednje škole koja nije odgovarala interesima učenika. U okviru ostalih obrazovnih iskustava mladih koji su prekinuli srednju školu, odnosi s vršnjacima i odnos nastavnika prema učenicima su se pokazali činiteljima koji doprinose prekidu srednje škole. Rezultati su pri tome ukazali na narušene vršnjačke odnose obilježene međusobnim neslaganjima pri čemu je iskustvo vršnjačkog nasilja dodatno produbilo negativan odnos prema školi. Nedostatak podrške, nedostatna uključenost i izostanak poštovanja prema učenicima su se pokazali kao negativni aspekti odnosa s nastavnicima. Na razini razreda, prema iskustvima mladih osoba, narušena i nepoticajna atmosfera unutar razrednog okruženja koju obilježava grupiranje učenika i međusobno neslaganje se pokazala kao jedan od činitelja koji je doprinio njihovom smanjenju interesa za školu pa posljedično i prekidu obrazovanja. Unatoč različitosti školskih činitelja koji doprinose prekidu srednje škole, rezultati su pokazali da se oni najčešće pojavljuju u interakciji s drugim životnim okolnostima mladih osoba (npr. smrt bliskog člana obitelji, rastava braka roditelja, narušeno zdravlje) što ide u prilog konceptualizaciji napuštanja srednje škole kao procesnog ishoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Ogresta Jelena, Rezo Ines, Ajduković Marina, Kožljan Petra
Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole // Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje
Zagreb, Hrvatska, 2018. str. 73-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ogresta Jelena, Rezo Ines, Ajduković Marina, Kožljan Petra (2018) Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole. U: Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje.
@article{article, year = {2018}, pages = {73-74}, keywords = {prekid srednje \v{s}kole, mladi, \v{s}kolsko okru\v{z}enje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, title = {Do\v{z}ivljaj \v{s}kolskog okru\v{z}enja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje \v{s}kole}, keyword = {prekid srednje \v{s}kole, mladi, \v{s}kolsko okru\v{z}enje, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2018}, pages = {73-74}, keywords = {early school leaving, young, school environment, qualitative research}, title = {Perception of school environment among early school leavers}, keyword = {early school leaving, young, school environment, qualitative research}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font