Pregled bibliografske jedinice broj: 964079
Ciljne orijentacije u učenju, uvjerenja o kontroli i suočavanje sa školskim neuspjehom kod darovitih učenika
Ciljne orijentacije u učenju, uvjerenja o kontroli i suočavanje sa školskim neuspjehom kod darovitih učenika // 4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 45-45 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 964079 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljne orijentacije u učenju, uvjerenja o kontroli i suočavanje sa školskim neuspjehom kod darovitih učenika
(Gifted students' learning goal orientations, beliefs about control and coping with school failure)
Autori
Bartolin, Anita ; Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Dani obrazovnih znanosti: Knjiga sažetaka
/ Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2018, 45-45
ISBN
978-953-6218-79-0
Skup
4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2018. - 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ciljne orijentacije u učenju ; uvjerenja o kontroli ; suočavanje sa školskim neuspjehom ; daroviti učenici
(learning goal orientations ; beliefs about control ; coping with school failure ; gifted students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je kvantitativno i kvalitativno ispitati ciljne orijentacije u učenju, uvjerenja o kontroli i suočavanje sa školskim neuspjehom kod darovitih učenika. U prvom, kvantitativnom dijelu istraživanja, sudjelovalo je 25 darovitih učenika osnovnoškolske dobi, dok je u drugom, kvalitativnom dijelu, sudjelovalo njih 12. Svi učenici bili su polaznici jedne zagrebačke udruge za rad s darovitim učenicima. Sudionici su ispunjavali Skalu ciljnih orijentacija (Lončarić, 2014), Ska¬lu uvjerenja o kontroli (Lončarić, 2014) i Skalu suočavanja sa školskim neuspje¬hom (Lončarić, 2014), a dio njih je o navedenim konstruktima odgovarao i pu¬tem dvije fokusne grupe. Kvantitativna analiza pokazala je pozitivnu povezanost ciljne orijentacije na učenje s proaktivnim uvjerenjima o kontroli i suočavanjem usmjerenim na problem. Dobivena je i pozitivna povezanost obrambenih uvje¬renja o kontroli sa strategijom zaštite emocija udaljavanjem te s ciljnom orijen¬tacijom na izvedbu i neakademskom orijentacijom. Negativna povezanost je za¬bilježena između neakademske orijentacije s proaktivnim uvjerenjima o kontroli i suočavanjem usmjerenim na problem. Daroviti učenici značajno češće koriste ciljnu orijentaciju na učenje i neakademsku orijentaciju u odnosu na orijentaciju na izvedbu. Zabilježeno je i češće korištenje proaktivnih u usporedbi s obrambe¬nim uvjerenjima o kontroli, kao i strategija suočavanja usmjerenih na problem u odnosu na strategije usmjerene na zaštitu emocija i ega udaljavanjem. Dobivene rezultate nadopunila je kvalitativna analiza. Daroviti učenici kao razloge učenja najčešće navode zanimljivost samih predmeta, primjenu u životu, upis u srednju školu i strah od loše ocjene zbog koje bi se mogli osramotiti. Kao uzroke dobrih i loših ocjena prepoznaju trud, sposobnosti i osobine nastavnika. Strategije no¬šenja s lošom ocjenom uključuju daljnje učenje, reakcije tuge ili bijesa, te skre¬tanje pažnje na druge aktivnosti. Također, daroviti učenici navode pozitivna, ali i negativna ponašanja nastavnika koja djeluju na njihovu motivaciju za učenjem. Njihovi roditelji ih za dobre ocjene nagrađuju, dok na loše ocjene reagiraju zabra¬nama, razumijevanjem i pomaganjem u učenju. Kao izvore nezadovoljstva školom prepoznaju predmete koje smatraju beskorisnima, metode ispitivanja i manjak slobodnog vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb