Pregled bibliografske jedinice broj: 963118
Grad, film i modernitet: diskurzivna analiza urbanih imaginarija u filmovima Koraci grada i Moj stan
Grad, film i modernitet: diskurzivna analiza urbanih imaginarija u filmovima Koraci grada i Moj stan // Folia Linguistica et Litteraria, 21 (2018), 249-277 doi:10.31902/fll.21.2018.13 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 963118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grad, film i modernitet: diskurzivna analiza urbanih imaginarija u filmovima Koraci grada i Moj stan
(CITY, FILM, MODERNITY: DISCOURSE ANALYSIS OF SOCIALIST URBAN IMAGINARIES IN TWO FILMS KORACI GRADA AND MOJ STAN)
Autori
Mudronja Pletenac, Aneta ; Vrbančić, Mario
Izvornik
Folia Linguistica et Litteraria (1800-8542) 21
(2018);
249-277
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Zagreb – socijalistički urbani imaginariji, modernitet, urbane transformacije, panopticizam, subjektne pozicije (klasa, rod…), heterotopija, institucionalni aparati i tehnologije moći, ambivalencija
(Zagreb – socialist urban imaginaries, modernity, urban transformations, panopticonism, subject positions (class, gender…), heterotopia, institutional apparatus and technologies, complexity and contradictions internal to socialist discourse.)
Sažetak
U ovom radu analiziramo dva dokumentarna filma o gradu Zagrebu, nastala poslije Drugog svjetskog rata, u vrijeme velike obnove jugoslavenskog društva: Koraci grada (Majer, 1957) i Moj stan (Berković, 1962). Analizi filmova, i urbanih imaginarija koje oni reprezentiraju, pristupamo inspirirani radom Michela Foucaulta, promatrajući ih stoga kao forme znanja ili tehnologije moći koje oblikuju određene modalitete djelovanja i različite svjetove koji reprezentacijom širenja grada otvaraju pitanja o „novom” i „starom”, i to kroz klasnu, rodnu i dobnu perspektivu. Tematski gledano, i jedan i drugi film problematiziraju preseljenje stanovništva u gradove, njihovo širenje i nastajanje nove periferije, no dok se u Koracima grada otvara ideal fantazme „novog revolucionarnog” vremena, Moj stan tu istu fantazmu dekonstruira. Stoga diskurzivnom analizom tih filmova dolazimo do ključnog pitanja o vizualnosti i odnosima moći u društvu, pitanja urbanizma i panopticizma, subjekta i subjektnih pozicija te onog u društvu potisnutog, što ukazuje na ambivalenciju i višestruko djelovanje društvene moći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Filologija, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- Emerging Sources Citation Indeks (ESCI) (sastavni dio WoSCC-a), CEEOL, MIUR