Pregled bibliografske jedinice broj: 963029
Učinak čitanja naglas i u sebi na pamćenje
Učinak čitanja naglas i u sebi na pamćenje // Jezik i njegovi učinci. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 4. do 6. svibnja 2017. godine u Rijeci. / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018. str. 337-346 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 963029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinak čitanja naglas i u sebi na pamćenje
(Effect of reading aloud and reading silently on memory)
Autori
Vidović Zorić, Ana ; Pletikos Olof, Elenmari
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik i njegovi učinci. Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanoga od 4. do 6. svibnja 2017. godine u Rijeci.
/ Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018, 337-346
ISBN
978-953-7963-86-6
Skup
31st International Conference of the Croatian Applied Linguistics Society
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 04.05.2017. - 06.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje naglas ; čitanje u sebi ; pamćenje
(reading aloud ; reading silently ; memory)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je ispitati hoće li pamćenje biti uspješnije nakon čitanja teksta u sebi ili nakon čitanja teksta naglas. U istraživanju je sudjelovalo 46 ispitanika, studenata Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, prosječne dobi 22, 6 godina. Njihov je zadatak bio pročitati jedan tekst naglas, a drugi tekst u sebi, te nakon čitanja odgovoriti na pitanja vezana uz sadržaj teksta. Usporedio se broj točnih i netočnih odgovora nakon čitanja obaju tekstova. Rezultati pokazuju da su ispitanici imali više točnih odgovora nakon čitanja teksta u sebi nego nakon čitanja na glas, a statistička analiza je pokazala da je razlika statistički značajna. Time je opovrgnuta postavljena hipoteza da će se više informacija upamtiti nakon čitanja naglas nego nakon čitanja u sebi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb