Pregled bibliografske jedinice broj: 958931
Prakse kulturnog pluralizma: studija slučaja zagrebačke osnovne škole
Prakse kulturnog pluralizma: studija slučaja zagrebačke osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 958931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prakse kulturnog pluralizma: studija slučaja zagrebačke osnovne škole
(Practices of Cultural Pluralism: A Case Study of An Elementary School in Zagreb)
Autori
Vidaković Ostrugač, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
44
Mentor
Rajković Iveta, Marijeta ; Širanović, Ana
Ključne riječi
kulturni pluralizam, osnovna škola, učenici pripadnici manjinskih zajednica, pristup nastavnika, kultura škole
(cultural pluralism, elementary school, pupils of minority communities, teacher approach, school culture)
Sažetak
Cilj je studije slučaja istražiti prakse kulturnog pluralizma u zagrebačkoj osnovnoj školi koju pohađaju učenici Albanci, Bošnjaci i Romi. Istraživačka pitanja koja se u radu postavljaju su: Potiču li se u odabranoj zagrebačkoj osnovnoj školi prakse kulturnog pluralizma? Koje su to prakse? Kakvim se pristupom (nastavnika i škole) potiču i kultiviraju prakse kulturnog pluralizma? U radu se koristi kvalitativna metodologija – terensko istraživanje, polustrukturirani intervjui, analiza prikupljene građe te relevantne literature i metoda studije slučaja. Rezultati provedene studije slučaja pokazuju da se prakse kulturnog pluralizma potiču u istraživanoj zagrebačkoj osnovnoj školi. To su prakse integracije nastavnog i izvannastavnog sadržaja o učenicima koji dolaze iz različitih kultura i specifična podrška takvim učenicima. One se ostvaruju putem razgovora i prihvaćanja jednakih vrijednosti u razrednoj nastavi te samostalnog istraživanja, kritičkog promišljanja i dijaloga na nastavi povijesti. Prakse kulturnog pluralizma također se ostvaruju školskom kulturom otvorenom za različitosti, vođenom motom „različitosti nas spajaju a ne razdvajaju“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb