Pregled bibliografske jedinice broj: 95887
Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom
Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom. Zagreb: Mozaik knjiga, 2002 (priručnik i antologija)
CROSBI ID: 95887 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poezija u zrcalu nastave. Igre stihom i jezikom u susretima s djecom
(Poetry In The Classroom)
Autori
Zalar, Diana
Ostali urednici
Grošelj, Marijan ; Uskoković, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, priručnik i antologija, znanstvena
Izdavač
Mozaik knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2002
Stranica
226
ISBN
953-196-903-5
Ključne riječi
jezična igra; suvremena poezija; nastava
(lingvistic games; modern poetry; schoolwork)
Sažetak
Knjiga s jedne strane proizlazi iz autoričinih znanstvenih pregnuća kao i iz njenoga rada sa studentima, djecom i polaznicima seminara za hrvatske učitelje u inozemstvu. To je rad okrenut mogućnostima povezivanja dvaju vrlo bliska, ali istodobno i udaljena svijeta-jezičnih normi, stihova i djeteta. U tu svrhu knjiga je podijeljena na devet poglavlja, po kriteriju bliskosti pojedinih autora, jezično i misaono, kao i književnih postupaka zanimljivih za kreativno izvođenje nastave lirike u osnovnoj školi, gdje se svaka otkrivena igra riječima u hrvatskih dječjih pjesnika (24 ih je na broju) kritički i lingvostilistički tretira, ali i povezuje s mogućim tretiranjem u nastavi. Vodeći svoju temu na osnovama studijskog istraživanja literature od početka razdoblja suvremenog dječjeg pjesništva do kraja stoljeća, autorica se odlučila za sinkronijski pristup. Tako se nalazi poticaj za analogiju između igara složenica i nadijevanju imena, igara fonema i onomatopeje, igara jednakim fonemskim skupinama, tvorbenih igara kraćenjem, i interpolacija dijalektalnog i žargonskog izraza u suvremeni standardni književni jezik.Također je jedno poglavlje posvećeno i slikovnoj (grafičkoj) poeziji. Nadalje, u omjerivanju o teze H. Bergsona otkrivaju se postupci koji u stihovima hrvatskih dječjih pjesnika dovode do humorističkog učinka, gdje se pronalaze sasvim specifični načini nastajanja humora. Uz to što predstavlja doprinos književnoj znanosti i lingvistici, knjiga je okrenuta suvremenim metodičkim dostignućima u svijetu, a može se shvatiti i kao antologijski izbor pjesama pogodnih za kreativnu igru i usvajanje jezičnih saznanja u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA