Pregled bibliografske jedinice broj: 958868
Izvoz na strana tržišta na primjeru PIK Vrbovca d.d.
Izvoz na strana tržišta na primjeru PIK Vrbovca d.d., 2018., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 958868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvoz na strana tržišta na primjeru PIK Vrbovca d.d.
(Export on a foreign market on the example of PIK Vrbovec)
Autori
Liović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2018
Stranica
47
Mentor
Bašić, Maja
Ključne riječi
Ulazak na strana tržišta ; Izvoz ; Izvozna strategija ; Međunarodno poslovanje
(Foreign markets entry ; Export ; Export strategy ; International business)
Sažetak
Poduzeća ulaze na nova tržišta, tj. vrše internacionalizaciju poslovanja. Ulazak na nova, strana tržišta je jedan od značajnijih načina za rast i razvoj poduzeća i njegovog poslovanja. Postoje razne strategije, od jednostavnijih do složenijih oblika, putem kojih se ulazi na strana tržišta, a izvoz je jedna od njih. Postoje razni načini pristupanju strategiji izvoza, a u ovom radu su detaljnije objašnjeni i postavljena je teorijska podloga za istraživanje. Pristupanje Europskoj uniji Hrvatskoj donijelo je mnoge pozitivne promjene koje su se odrazile na izvozne mogućnosti poduzeća. Ulazak u Europsku uniju olakšao je proces razmjene usluga i dobara te poboljšao odnos s ostalim članicama. Također, omogućio je plasiranje proizvoda na tržišta koja su prije bila nedostupna. Izvoz kao strategiju za ulazak na međunarodna tržišta koristi i poduzeće PIK Vrbovec d.d. Cilj ovog rada je da se na temelju detaljne analize financijskih izvještaja i sukladno tome izračunatim financijskim pokazateljima poduzeća PIK Vrbovec prikaže i opiše izvoz i sam izvozni proces. PIK Vrbovec vodeće je poduzeće u svojoj gospodarskoj grani iz čega se može zaključiti da je odabrana strategija izravnog izvoza vrlo efikasna. To je i potvrđeno kroz intervju sa brand menadžerom. Nasuprot tome, strategije ulaska na strana tržišta promatrajući cijelu Republiku Hrvatsku nisu razvijene i potrebno ih je unaprijediti te tako smanjiti rizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija