Pregled bibliografske jedinice broj: 958297
Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa
Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu, 2014. str. 69-70 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 958297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa
(Measuring empathy in future preschool teachers: Implications for study program's modifications)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Ružić, Natali
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu, 2014, 69-70
Skup
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Dob ; Budući odgojitelji ; Empatija, Studijski program
(Age ; Future preschool teachers ; Empathy ; Study program)
Sažetak
Visoka razina empatije kod odgojitelja više je nego poželjna karakteristika u radu s djecom rane i predškolske dobi. S jedne strane, empatičniji odgojitelji osiguravaju višu kvalitetu rada s djecom i roditeljima, kao i emocionalno toplo, sigurno i podržavajuće ozračje u odgojno-obrazovnoj skupini. S druge strane, kao modeli izravno utječu na poticanje i razvoj empatije kod djece. S obzirom da se radi o karakteristici odgojitelja koja je iznimno važna u njihovom radu, a u potpunosti prepuštena implicitnoj pedagogiji, ovo je istraživanje usmjereno ispitivanju empatije kod studenata preddiplomskog studijskog programa Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U radu se krenulo od temeljnog teorijskog modela koji definira empatiju kao multidimenzionalni konstrukt sačinjen od četiri dimenzije: dvije kognitivne (preuzimanje perspektive i mašta) i dvije afektivne (empatička briga i osobna uznemirenost). Sve su ove dimenzije, osim na deskriptivnoj razini, proučavane i u odnosu na studijsku godinu, te dob studenata. Za svrhu ovog istraživanja primijenjena je adaptirana verzija originalnog Indeksa interpersonalne reaktivnosti na uzorku od tri studijske godine preddiplomskog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=100). Rezultati deskriptivnih analiza su kroz usporedbu sa studentima drugih studijskih programa, pokazali da budući odgojitelji izvještavaju o višim razinama svih dimenzija empatije, kao što je i bilo očekivano. Daljnje korelacijske analize su rezultirale neočekivanim značajnim negativnim korelacijama između dviju dimenzija empatije: empatičke brige i mašte sa studijskom godinom. Drugim riječima, s prelascima na više studijske godine dolazi i do značajnog pada u razini empatičke brige i mašte kod budućih odgojitelja. Nalazi korelacijskih analiza su raspravljeni u okvirima mogućih razvojnih karakteristika empatije. S obzirom da niz drugih, a moguće relevantnih varijabli nije mjeren u ovom istraživanju, kao što su sociološke, rad nudi i moguće smjernice za buduća istraživanja, kako bi se moglo raspraviti i o eventualnim uzrocima ovih nalaza. Naposljetku, nude se i implikacije za promjenu studijskog programa, s obzirom na nezanemarivu važnost ovog dijela osobnosti budućih odgojitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)