Pregled bibliografske jedinice broj: 958285
Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi
Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu, 2014. str. 56-56 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 958285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi
(The importance of future preschool teachers' personality traits for their work with children)
Autori
Peloza, Irena ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
/ - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu, 2014, 56-56
Skup
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.10.2014. - 17.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Budući odgojitelji ; Osobine ličnosti ; Petofaktorski model ličnosti ; Studentice
(Future preschool teachers ; Personality traits ; Big-Five Personality Model ; Students)
Sažetak
Uloga ličnosti u procesu obrazovanja više je nego istaknuta kao značajna u relevantnoj suvremenoj literaturi, no međutim nedostaje sustavnih empirijskih istraživanju o njezinom konkretnom utjecaju na proces učenja i poučavanja. Unutar sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osobine ličnosti odgojitelja su vrlo bitne za samu kvalitetu ranog učenja i poučavanja, stoga je ovaj rad usmjeren na proučavanje osobina ličnosti budućih odgojitelja. Polazni teorijski okvir za mjerenje osobina ličnosti bio je Petofaktorski model ličnosti u okviru kojeg je ispitano pet osobina: ekstraverzija, neuroticizam, savjesnost, ugodnost i otvorenost prema iskustvu. Osim toga, analiziran je i odnos između navedenih osobina ličnosti i studijske godine, te dobi studenata. Istraživanje je provedeno na Učiteljskom fakultetu u Rijeci, na uzorku od dvije generacije studentica prve godine preddiplomskog studijskog smjera Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (N=64), a sve su u dobi od 19 do 23 godine. Kako je i pretpostavljeno, u okviru deskriptivne analize utvrđene su povišene osobine gotovo svih osobina ličnosti ispitanih studentica: ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti te otvorenosti prema iskustvu nego li osobine ličnosti njihovih vršnjaka. Za razliku od toga, što je također bila jedna od polaznih pretpostavki, utvrđena razina neuroticizma je bila snižena kod budućih odgojiteljica. Daljnje korelacijske analize ukazale su na to da ne postoji značajna povezanost između dvije generacije i dobi studenata s navedenim osobinama ličnosti. Ovi bi nalazi išli u prilog tezi da se buduće zanimanje bira u odnosu na postojeće osobine ličnosti, no kao takva, kao što je prije naglašeno, iziskuje empirijsku provjeru. Osim toga, utvrđene su velike sličnosti između nalaza ovog istraživanja i nalaza istraživanja na osobinama ličnosti odgojitelja u praksi, što ide u prilog njegovoj valjanosti i pouzdanosti. U raspravi je istaknuta važnost uloge ličnosti odgojitelja u odgojno-obrazovnom radu i općem ozračju koje on kreira u svojem radu s djecom, kao i smjernice za buduća istraživanja, što predstavlja važan doprinos ovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)