Pregled bibliografske jedinice broj: 958231
Iskorištenost situacijskog poticaja za stvaralačko izražavanje predškolskog djeteta: Eksploratorna studija slučaja
Iskorištenost situacijskog poticaja za stvaralačko izražavanje predškolskog djeteta: Eksploratorna studija slučaja // Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom: „Dijete, igra, stvaralaštvo“
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 9-10 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 958231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskorištenost situacijskog poticaja za stvaralačko izražavanje predškolskog djeteta: Eksploratorna studija slučaja
(The utilization of situational incentive for creative expression among preschool children: An exploratoty study case)
Autori
Katić, Vesna ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom: „Dijete, igra, stvaralaštvo“
/ - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015, 9-10
Skup
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom: „Dijete, igra, stvaralaštvo“
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Dječje stvaralaštvo ; Organizacijsko-materijalni kontekst odgojno-obrazovne skupine ; Situacijski poticaj
(Children's creativity ; Organizational and material context of educational groups ; Situational incentive)
Sažetak
Dječje stvaralaštvo predstavlja jednu od osnovnih karakteristika razvoja djeteta, njegovog načina komuniciranja i izražavanja potreba, te je odraz psihičkog zdravlja. No, u kojoj mjeri i na koji način će ono biti izraženo značajno ovisi o vrstama i razinama poticaja u njegovoj najbližoj okolini. U kontekstu institucijskog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, uloga odgajatelja u prepoznavanju potencijala i poticanju dječje igre i stvaralaštva je ključna za njihov razvoj. Stoga je ovaj rad usmjeren na prikaz eksploratorne studije slučaja iskorištenom situacijskog poticaja u odgojno-obrazovnom radu. Govorno se stvaralaštvo odnosi na originalno korištenje glasova i slogova, stvaranje novih riječi, izmišljanje stihova i pričanje, skraćivanje, proširivanje, odnosno mijenjanje pjesama i priča. U ovom su radu prikazana obilježja odgojno-obrazovnog konteksta, te ozračje tijekom rada s djecom. Situacijski poticaj je rezultirao značajnim aktivnim uključivanjem dvojice dječaka koji su producirali, ukupno 122 rime. Rime su uključivale riječi koje su spajane u parovima, tj., od dvije do pet riječi. Analizom produciranih rima, utvrđene su riječi koje imaju prepoznatljivo značenje, te riječi koje nemaju, odnosno izmišljene riječi. Naposljetku, iz prikazanog slučaja moguće je uočiti vrijednost i važnost iskorištenosti situacijskih poticaja u cilju osiguranja uvjeta za cjeloviti razvoj djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)