Pregled bibliografske jedinice broj: 958172
Humor u radu odgajatelja: Analiza samoprocjene smisla za humor i stavova prema važnosti humora u radu s djecom predškolske dobi
Humor u radu odgajatelja: Analiza samoprocjene smisla za humor i stavova prema važnosti humora u radu s djecom predškolske dobi // Book of abstracts: The Future Of Education And Education For The Future - 11th International Balkan Education and Science Congress / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 137-137 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 958172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Humor u radu odgajatelja: Analiza samoprocjene smisla za humor i stavova prema važnosti humora u radu s djecom predškolske dobi
(Humor in preschool teachers' work: The analyses ofself-perceived sense of humor and attitudes toward the importance of humor in work with preschol children)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Srok, Romina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Book of abstracts: The Future Of Education And Education For The Future - 11th International Balkan Education and Science Congress
/ Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 137-137
ISBN
978-953-8115-13-4
Skup
The Future Of Education And Education For The Future - 11th International Balkan Education and Science Congress
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Odgajatelj ; Smisao za humor ; Važnost humora u radu s djecom ; Ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(Preschool teacher ; Sense of humor ; Importance of humor in work with children ; Kindergarten)
Sažetak
S obzirom na važnost i ulogu humora u odgojno- obrazovnom radu s djecom, a iznimno mali broj istraživanja koji postoji na ovom području, temeljni je cilj rada ispitati smisao za humor i stavove prema važnosti humora u radu odgajatelja. Temeljem istraživačkog cilja, provedena je analiza šest dimenzija smisla za humor kod odgajatelja: uživanje u humoru, smijeh, verbalni humor, humor u svakodnevnom životu, humor u odnosu na samoga sebe, humor u stresu. Osim toga, ispitani su stavovi odgajatelja prema važnosti upotrebe humora u radu s djecom predškolske dobi. Naposljetku, analiziran je odnos između smisla za humor, stavova prema važnosti humora i socio-demografskih varijabli odgajatelja (dob, radni staž te vrstu rada). Podatci u istraživanju prikupljeni su temeljem sudjelovanja 202 odgajatelja (199 žena, 2 muškarca) iz 13 dječjih vrtića Primorsko- goranske županije. Odgajatelji su procjenjivali osobni smisao za humor i važnost humora u radu s djecom. Primijenjena je skala samoprocjene pod nazivom Skala smisla za humor (eng. Sense of Humor Pre-Test, McGhee, 2012) i anketa o stavovima prema važnosti humora u radu s djecom. Na obje skale, odgajatelji su se procjenjivali na skali Likertova tipa 1 – 7. Provedena faktorska analiza Skale smisla za humor na osnovne komponente s Oblimin rotacijom potvrdila je pretpostavljenu 6-faktorsku strukturu koja objašnajva 73, 293 % varijance. Osnovni rezultati istraživanja pokazuju da odgajatelji imaju prosječni smisao za humor na svih šest dimenzija. Također, u anketi stavova prema važnosti humora u radu s djecom, odgajatelji su pokazali i pozitivne i negativne stavove. Korelacijske su analize ukazale na to da s većim smislom za humor raste i pozitivnost stavova prema važnosti humora u radu, dok značajnih povezanosti sa socio-demografskim varijablama nije bilo. Temeljem istraživanja moguće je zaključiti da odgajatelji imaju prosječan smisao za humor, te nemaju jednoznačno određen stav prema važnosti humora u radu s djecom, što ima značajne implikacije za njihov profesionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)